کد خبر: 190110
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

احمد مازنی عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تصمیم فراکسیون امید درباره ریاست مجلس بستگی به شرایط دارد/ بعضی از دوستان نادان دستاوردهای ارزشمند کشور را خیانت می‌دانند

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در سال 95 یک‌بار بر سر ریاست با آقای لاریجانی رقابت کردیم؛ این رقابت فشرده اما محترمانه بود. ما حرمت آقای لاریجانی را حفظ کردیم و این رقابت هم برای هیات رئیسه موقت بود.

تصمیم فراکسیون امید درباره ریاست مجلس بستگی به شرایط دارد/ بعضی از دوستان نادان دستاوردهای ارزشمند کشور را خیانت می‌دانند
کد خبر: 190110
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مازنی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» در واکنش به اظهارات محمدرضا عارف مبنی بر اینکه «برخی از اعضای کابینه عملاً در هدایت انتخابات هیات رئیسه در سال اول در مقابل ما عمل کردند»، گفت: باید از گذشته عبرت بگیریم اما نباید در گذشته بمانیم.

او ادامه داد: من نمی‌خواهم بیش از این توضیح بدهم و معتقدم دامن زدن به این مسئله شاید به صلاح جریان اصلاحات و عقلانیت کشور نباشد آن‌هم در شرایطی که با رفتار غیرمعقول و غیرمنطقی برخی از دوستان نادان در داخل مواجه هستیم که دستاوردهای ارزشمند کشور را نه‌تنها زیر سؤال می‌برند بلکه به‌عنوان خیانت مطرح می‌کنند. در چنین فضایی اعتقاد دارم که ما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم که از ائتلاف عقلای قوم فاصله بگیریم و گفتار و رفتارمان در مسیری باشد که به این ائتلاف آسیب بزند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته ممکن است که گلایه‌ها و نقدهایی باشد که آقای عارف معمولاً روش سکوت را در پیش گرفتند و سکوت عارفانه دارند. اما زمانی که از سوی جامعه و افکار عمومی اصرار می‌شود برای اینکه ایشان حرفی بزنند آقای عارف هم به آنچه درگذشته اتفاق افتاده است،‌اشاره می‌کند. من هم‌نظر آقای عارف را دارم اما معتقدم که ما بسیار به ائتلافی که بخشی از این ائتلاف اصولگرایان معتدل و عاقل هستند نیاز داریم. حسن روحانی در رأس این جریان قرار دارد و اعضای کابینه یازدهم و دوازدهم و آقای لاریجانی هم در همین جریان قرار دارند. به نظر می‌رسد کشور، جامعه و جمهوری اسلامی نیاز دارد که این مسیر را ادامه دهیم.

مازنی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر تعامل با فراکسیون امید بر سر ریاست مجدد لاریجانی و اینکه آیا عارف قصد کاندیداتوری ندارد، گفت: از قصد آقای عارف اطلاعاتی ندارم اما گزینه‌های مختلفی بر روی میز فراکسیون امید وجود دارد. در حال حاضر کمیته‌ای تشکیل‌شده و ما منتظر هستیم تا این کمیته جمع بندیش را ارائه دهد و تبعا باید شورای مرکزی فراکسیون و مجمع فراکسیون امید تصمیم بگیرد که آیا با کاندیدای مستقل به انتخابات هیات رئیسه و ریاست مجلس ورود کند و یا احیاناً ائتلاف کند.

او ادامه داد: به نظر بنده جامعه ضمن اینکه هویت اصلاح‌طلبی و استقلال اصلاح‌طلبی را می‌خواهد اما از ما انتظار ندارد که منافع جامعه را بر استقلال خودمان ترجیح ندهیم و به همان دلیل در سال 92 و 96 به روحانی رأی دادیم. شاید به همان دلیل به ادامه ائتلاف در ارتباط با رییس مجلس فکر کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تصمیم فراکسیون امید در خصوص ریاست مجلس بستگی به این دارد که آقای لاریجانی در یک سال آینده چه سیاستی را در قبال فراکسیون امید و مسائل کشور اعمال می‌کند. سیاست‌ها، روش و رفتار ایشان بر ادامه ائتلاف بسیار تاثیرگذار است. یک سمت ائتلاف، ما در فراکسیون امید هستیم و یک سمت هم آقای لاریجانی هستند و رفتار ایشان در رسیدن به این ائتلاف و یا عدم ائتلاف بسیار تاثیرگذار است.

مازنی گفت: در سال 95 یک‌بار بر سر ریاست با آقای لاریجانی رقابت کردیم این رقابت فشرده اما محترمانه بود و حرمت آقای لاریجانی را حفظ کردیم و این رقابت هم برای هیات رئیسه موقت بود. اما احساس می‌کنیم که ما همچنان از ناحیه آقای لاریجانی هزینه‌های آن رقابت را می‌پردازیم. سؤال من این است که آیا بنا بر این است که ما همچنان این هزینه‌ها را بپردازیم یا خیر و آیا ایشان‌ هم به لوازم این ائتلاف توجه دارند؟

او در پایان تاکید کرد: ما در حال ارزیابی عملکرد آقای لاریجانی هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها