احضار سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی توسط دادستانی

معاون دادستان مشهد از احضار سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی در پی سیلاب‌های اخیر در مشهد توسط دادستانی به دادسرا خبر داد.

احضار سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی توسط دادستانی
کد خبر: 190156
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بخشی‌محبی امروز در گفت‌وگویی در مشهد در خصوص علت فراخوان سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی به دادسرا اظهار داشت: در چند روز گذشته شاهد سیلاب‌هایی در مسیل‌ها بودیم که به‌ دلیل عدم نظارت مناسب آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه زمین، متأسفانه شاهد بروز سیلاب و خسارت برای مردم بودیم.

وی افزود: متولی اصلی در این زمینه آب منطقه‌ای است، به‌ همین دلیل، سرپرست آب منطقه‌ای را فراخواندیم که وی، روز گذشته به همراه معاونین خود برای ادای توضیح و ارائه برنامه به دادسرا آمد.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی تعهد داد که طی دو هفته آینده برنامه کاری‌اش را برای سال آینده به دادسرا ارائه کنند، همچنین برنامه آزادسازی زمین‌های متعلق به دولت که توسط عده‌ای از مردم تصرف شده و شاهد خسارت در این اراضی و مردم نیز هستیم، ارائه کنند.

بخشی محبی اضافه کرد: همچنین سرپرست آب منطقه‌ای خراسان رضوی، برنامه کاری خود را در دو حیطه چاه‌های غیرمجاز، بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان بیاورد تا دادستانی مجوزهای لازم را نسبت به آزادسازی و رفع تصرف از آنها صادر کند.

وی با اشاره به چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های بیش از حد از چاه‌های مجاز، تبیین کرد: چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های بیش از حد از چاه‌های مجاز از اولویت‌های دادستانی بوده و خسارتی که برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های مجاز به آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی می‌زنند، خیلی بیشتر از چاه‌های غیرمجاز است که نسبت به این موارد نیز سرپرست آب منطقه و معاونین‌شان توضیحاتی دادند.

معاون دادستان مشهد بیان کرد: با دستور دادستانی بنا شد، ابتدا به افراد اخطار بدهند که اگر در مهلت مناسبی نسبت به مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز اقدام نکردند یا در شرکت آب منطقه‌ای برای چاه‌شان تشکیل پرونده ندادند، ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب نسبت به آنها اعمال شود.

بخشی‌محبی با بیان اینکه در ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب قانون‌گذار مجازات سنگینی را قرار داده است، افزود: اول جبران خسارتی است که به آب‌های زیرزمین و آبخوان وارد کردند، دوم مجازات حبس و همین طور مجازات شلاق را برای افرادی که چاه غیرمجاز دارند، قانون‌گذار در نظر گرفته است.

وی تأکید کرد: بنا شد، با قاطعیت هرچه بیشتر، سرپرست جدید آب منطقه‌ای نسبت به این دو مقوله که مورد تأکید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز بوده، اقدام کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها