کد خبر: 190197
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۱۵:۰۷:۰۰
| |

گمرک اعلام کرد؛

واردات موقت کالا مشمول ثبت سفارش نیست

بر اساس اعلام گمرک کالاهایی که به صورت موقت وارد کشور می شوند، در صورتی که نیاز به تامین ارز نداشته باشند، مشمول ضوابط ثبت سفارش نیستند.

واردات موقت کالا مشمول ثبت سفارش نیست
کد خبر: 190197
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۱ ۱۵:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس بخشنامه گمرک، کالاهایی که به صورت موقت وارد کشور می شوند، در صورتی که نیاز به تامین ارز نداشته باشند، مشمول ضوابط ثبت سفارش نیستند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران با صدور بخشنامه ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: با عنایت به اعلام قبلی سازمان توسعه تجارت ایران در سال 1392 مبنی بر عدم نیاز به ثبت سفارش برای ترخیص کالاهای تحت رویه ورود موقت برای پردازش موضوع ماده 51 قانون امور گمرکی، به پیوست تصویر نامه شماره 97.51927 مورخ 22 اردیبهشت 97 معاون محترم بانک مرکزی به منضم صورتجلسه هشتم کارگروه موضوع ماده 14 تصویبنامه شماره 55300.ت. 4353 مورخ 97.1.22 ارسال و اعلام میدارد: مطابق بند 3 صورتجلسه موصوف، کالاهایی که به صورت موقت به کشور وارد می شوند، در صورتی که نیاز به تامین ارز نداشته باشند، با توجه به اینکه واردات قطعی تلقی نمی شود، مشمول ضوابط ثبت سفارش نیستند.

در ادامه این بخشنامه آمده است: لذا شایسته است دستور فرمایید نسبت به موضوع اقدام لازم مبذول داشته و مراتب را به کلیه واحدهای تابعه نیز ابلاغ نمایند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها