محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

قبول ندارم که شورای پنجم مفید نبوده است/ نباید کار 9 ماهه را در مقابل کار 12 ساله گذاشت

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در مورد عملکرد این شورا در طول 9 ماه گذشته گفت: «مدیریت شهری در دوره قبل 12 سال تمام زمام امور را در دست داشت و اتفاقات زیادی در آن دوره افتاد که با یک فعالیت 9 ماهه نمی‌توان اوضاع را چنان که باید و شاید تغییر داد.»

قبول ندارم که شورای پنجم مفید نبوده است/ نباید کار 9 ماهه را در مقابل کار 12 ساله گذاشت
کد خبر: 190210
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ۱۶:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اخیرا اظهارنظرهای زیادی در مورد کارنامه نزدیک به یک سال شورای شهر تهران مطرح می‌شود. چندی پیش هم محسن هاشمی در توییتی اعلام کرد که مردم هنوز تأثیر فعالیت شورای شهر پنجم را احساس نکرده‌اند و شورا هم در این زمینه تقصیر دارد.

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد عملکرد شورای شهر پنجم گفت: «قبول ندارم شورای شهر در مدت 9 ماهه گذشته که از آغاز به کارش می‌گذرد، مفید نبوده و تأثیر نداشته است. ضمن اینکه ما قبلاً هم گفته‌ایم که انتقال از شورای شهر به این شورا که همزمان با تغییر مدیریت 12 ساله شهرداری تهران است، انرژی زیادی از نماینده‌های مردم در پارلمان شهری می‌گیرد و مدتی زمان لازم است تا این دوره انتقال طی شود.»

او با اشاره به اینکه نباید کارنامه 9 ماهه را در مقابل کارنامه 12 ساله گذاشت، گفت: «مدیریت شهری در دوره قبل 12 سال تمام زمام امور را در دست داشت و اتفاقات زیادی در آن دوره افتاد که با یک فعالیت 9 ماهه نمی‌توان اوضاع را چنان که باید و شاید تغییر داد.»

به گفته میرلوحی مهم‌ترین اتفاقی که در مدت روی کار آمدن شورای جدید افتاده، تغییر رویه‌ها بوده است. او در این مورد گفت: «تغییر رویه و خط مشی کار بسیار بزرگی است. ما با شعار شفاف‌سازی کار را تحویل گرفتیم و از همان موقع تا الان نشان دادیم که بر عهد خودمان با مردم هستیم. اقداماتی مانند شفافیت دادن به قراردادها و مردم را در جریان تمام امور گذاشتن، شاید تأثیر فوری نداشته باشد و حتی در مواردی به ضرر شورا هم باشد اما در بلندمدت برکاتش را نشان می‌دهد.»

میرلوحی ادامه داد: «کارهایی که شورای شهر و شهرداری تهران در مدت اخیر کرد مانند توقف فروش هولوگرام، توقف تخریب باغ‌ها، تحول اداری، جلوگیری از انعقاد قرارداد بدون تشریفات قانونی و... اغلب کارهای زیرساختی است. این‌ها چیزی نیست که بتوان نادیده‌شان گرفت اما در عین حال برای نشان دادن تأثیر این کارها به زمان نیاز داریم.»

او گفت: «اقدامات زیادی هم در دستور کار است مانند توسعه حمل‌ونقل عمومی و رساندن سهم مترو به 30 درصد از کل حمل‌ونقل شهر که تلاش برای انجامش شروع شده اما نمی‌توان انتظار داشت که در مدت 9 ماه تمام آنچه که شهر را تخریب می‌کرد یا مردم را ناراضی می‌کرد، درست شود. باید در بررسی کارنامه هر گروه و نهادی انصاف داشته باشیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها