بعد از قرائت نظرات موافق و مخالف در صحن علنی مجلس مقرر شد؛

تعویق دو هفته‌ای رسیدگی به لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم

رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی بیشتر بر روی لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: برداشتم این است که کمیسیون امنیت ملی هفته آینده را روی این مسئله کار کند و حداکثر تا دو هفته دیگر و بعد از تعطیلات مجلس برای سرکشی به حوزه انتخابیه نظرش را اعلام کند.

تعویق دو هفته‌ای رسیدگی به لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم
کد خبر: 190296
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی‌، رئیس مجلس شورای اسلامی ر جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن نظرات یک موافق و یک مخالف و اصرارهای پی در پی و مکرر نمایندگان جریانهای سیاسی مختلف در مجلس پیشنهاد داد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم به کمیسیون امنیت برگشته و پس از چکش کاری و پخته شدن دو هفته دیگر در دستور کار مجلس قرار گیرد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

علی لاریجانی در مشروح مذاکرات مجلس در خصوص لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: هم موافق و هم مخالف لایحه مذکور پیشنهاد داشتند که اشکالات لایحه مذکور رفع شود.

او ادامه داد: اعلام وصول لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم در مورخ 8 آذر 1396 انجام شد و 25 همان ماه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد. این کمیسیون سه ماه فرصت داشت که نظرش را اعلام کند اما این کار را نکرد. حتی درخواست تمدید این وقت را هم نداشت. در نتیجه دولت به دلیل ضیق وقت درخواست کرد تا لایحه در دستور کار مجلس قرار گیرد.

رئیس مجلس ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی در مهلت قانونی مقرر باید نظر موافق یا مخالفش را رسما اعلام می کرد اگر ملاحظاتی هم داشت باید اعمال می کرد اگر این کار را می کرد امروز راحت‌تر به این لایحه در مجلس رسیدگی می کردیم.

لاریجانی ادامه داد: هم موافق و هم مخالف لایحه خواستار ارجاع آن به کمیسیون بودند اگر موافق باشید مجلس دو هفته بررسی لایحه را به تعویق بیندازد تا کمیسیون امنیت فرصت داشته باشد از ابعاد مختلف آن را بررسی و نظر نهایی‌اش را به مجلس اعلام کند.

او گفت: برداشتم این است که کمیسیون امنیت ملی هفته آینده را روی این مسئله کار کند و حداکثر تا دو هفته دیگر و بعد از تعطیلات مجلس برای سرکشی به حوزه انتخابیه نظرش را اعلام کند تا در روز یکشنبه بعد از تعطیلات مجلس لایحه مذکور را در دستور کار قرار دهد.

لاریجانی سپس ارجاع لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را به رای مجلس گذاشت که از مجموع 245 نماینده حاضر در جلسه 138 نماینده رای موافق، 92 نماینده رای مخالف و شش نماینده رای ممتنع دادند.

با اعلام موافقت مجلس با تعویق دو هفتگی لایحه مذکور رئیس مجلس خطاب به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به اتفاق همکارانتان و با دعوت از نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه و اقتصاد و کلیه صاحب نظران لایحه مذکور را از ابعاد مختلف ارزیابی کنید و پس از جمع بندی نهایی نظر کمیسیون را بعد از تعطیلات مجلس ارائه کنید تا به سرعت لایحه مذکور در دستور کار مجلس قرار گیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها