افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین عباس در سایه وخامت حال وی

وخامت حال محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باعث شده است که برخی طرف‌ها گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره جانشین وی داشته باشند.

افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین عباس در سایه وخامت حال وی
کد خبر: 190297
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، محمود عباس با درک وضعیت سلامتی خود و به منظور جلوگیری از بروز تنش در مساله جانشینی خودش، اختیاراتش را میان شش نفر از مقامات تشکیلات رام الله توزیع کرده است تا هیچ‌کدام از آنها حداقل در مرحله اول "صاحب خانه" ریاست تشکیلات خودگردان نباشند.

در همین حال، نام گزینه‌های متعددی برای جانشینی عباس شنیده می‌شود که در راس آنها "محمود عالول" معاون عباس در پست ریاست جنبش فتح است که زمانی فرمانده سرویس‌های نظامی در بخش غربی بیروت بود.

نفر دوم "جبریل رجوب" است که نفوذ زیادی در الخلیل دارد و قدرت ارتباط با جنبش حماس را هم دارد. اما رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان می‌خواهد پس از دوره ریاست عباس بر تشکیلات نیز در سمت خود باقی بماند و شاید هم این سمت را ترک کند و یکی از گزینه‌های تصدی ریاست تشکیلات باشد.

نفر بعدی این لیست "ناصر قدوه" خواهرزاده یاسر عرفات است و البته نباید "ماجد فرج" رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات رام الله را هم از این جمع خارج کرد.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که "مروان برغوثی" رهبر اسیر جنبش فتح نیز گزینه بعدی جانشینی عباس است و البته تمامی رقبا در مرحله اول سعی خواهند کرد خود را یکپارچه نشان دهند و وارد درگیری‌های مستقیم نشوند.

این شبکه در عین حال به نام "محمد دحلان" نیز که در دوبی به سر می‌برد، اشاره کرد و گفت: وی با وجود برخورداری از حمایت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و مصر و برخورداری از منابع مالی عظیم، شانس زیادی برای تکیه زدن بر مسند ریاست تشکیلات خودگردان ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها