کد خبر: 190327
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۲:۳۶:۰۰
| |

تیم‌های رسانه‌ای خارجی برای پوشش بستن سایت هسته‌ای وارد کره شمالی شدند

گروه کوچکی از روزنامه‌نگاران خارجی امروز (سه‌شنبه) وارد کره شمالی شدند تا برنامه انهدام سایت هسته‌ای این کشور را پوشش دهند اما رسانه‌های کره جنوبی که قبلا قرار بود در این مراسم شرکت کنند، حضور ندارند.

تیم‌های رسانه‌ای خارجی برای پوشش بستن سایت هسته‌ای وارد کره شمالی شدند
کد خبر: 190327
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۲:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| پیونگ‌یانگ اجازه دسترسی تعداد محدودی خبرنگار را به سایت هسته‌ای خود داده است تا وعده‌اش برای توقف آزمایش‌های زیر زمینی و پرتاب‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را نشان دهد. کره‌شمالی در آستانه نشست 12 ژوئن میان کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سنگاپور این توقف یکجانبه را اعلام کرد.

کره‌شمالی در اعتراض به مانور نظامی کره‌جنوبی با ارتش آمریکا تماس با سئول در سطح عالی‌ را قطع کرد و در نتیجه آن، هشت روزنامه‌نگار از کره‌جنوبی از این مراسم جا ماندند. در بحبوحه رشد نگرانی‌ها بر سر موفقیت این نشست، مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی اواخر امروز در واشنگتن با ترامپ دیدار می‌کند.

گروهی که با پرواز چارتر از پکن وارد شهر وونسن در شرق کره‌شمالی شدند، متشکل از رسانه‌های انگلیس، روسیه، چین و ایالات متحده آمریکا هستند. این روزنامه‌نگاران شامل اعضای شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس، در هتلی در این شهر بندری ساکن می‌شوند و بعد از آن با قطار به این سایت واقع در شمال شرقی کره شمالی منتقل می‌شوند.

مراسم تعطیلی سایت هسته‌ای مذکور احتمالا طی روزهای آتی انجام می‌شود اما این مساله به وضعیت آب و هوایی بستگی دارد.

تصمیم کره‌شمالی برای بستن سایت هسته‌ای پانگی‌-ری به نوعی ژست کیم جونگ اون در آستانه نشست با ترامپ است.

کره‌شمالی تاکنون شش آزمایش زیر زمینی در سایت مذکور انجام داده و کیم ماه گذشته به رهبران حزب حاکم گفت که آزمایش‌های بیشتر غیر ضروری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها