کد خبر: 190331
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ۱۴:۵۵:۰۰
| |

مصطفی کیایی کارگردان «چهارراه استانبول» در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

شرایط اکران برای همه فیلم‌ها یکسان نیست/ سینمای مستقل همواره مشکلات خود را داشته است/ جشنواره فیلم فجر حرفه‌ای عمل نمی‌کند

مصطفی کیایی کارگردان سینما درباره شرایط اکران فیلم «چهارراه استانبول» گفت: از زمان اکران فیلم بازخوردهای خیلی خوبی از مردم دریافت کردم. از ابتدا نیز چنین انتظاری را داشتم، زیرا همواره حامی فیلم‌های من مردم بوده‌اند. شرایط اکران برای فیلم «چهارراه استانبول» آن‌طور که باید خوب پیش نرفته است. به هر حال فیلم‌هایی که زور بیشتری دارند در اکران نیز موفق‌تر هستند.

شرایط اکران برای همه فیلم‌ها یکسان نیست/ سینمای مستقل همواره مشکلات خود را داشته است/ جشنواره فیلم فجر حرفه‌ای عمل نمی‌کند
کد خبر: 190331
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ۱۴:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی این روزها در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است. کیایی معتقد است که شرایط اکران برای همه فیلم‌ها یکسان نیست و کسانی که از رابطه و زور بیشتری برخوردارند می‌توانند شرایط بهتری داشته باشند و فیلم آنها نیز فروش بهتری خواهد داشت.


مصطفی کیایی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اکران عمومی فیلم «چهارراه استانبول» گفت: «از زمان اکران فیلم بازخوردهای خیلی خوبی از مردم دریافت کردم. از ابتدا نیز چنین انتظاری را داشتم، زیرا همواره حامی فیلم‌های من مردم بوده‌اند. شرایط اکران برای فیلم «چهارراه استانبول» آن‌طور که باید خوب پیش نرفته است. به هر حال فیلم‌هایی که زور بیشتری دارند در اکران نیز موفق‌تر هستند.»


او ادامه داد: «البته این باور را دارم که هرچه از زمان اکران فیلم بگذرد شرایط فروش فیلم هم بهتر می‌شود. مهم‌ترین اصل برای فروش فیلم توصیه مردم به یکدیگر است. تبلیغات تاثیرگذار است اما همین که مردم به هم انتقال دهند بسیار مفید و سازنده است. اگر اوضاع خوب پیش برود نتایج خیلی خوبی هم دریافت می‌کنیم.»


کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» درباره تعداد سالن‌هایی که در اختیار فیلم قرار گرفته گفت: «در تهران 27 سالن در اختیار فیلم است. البته تعداد سانس‌ها و زمان‌هایی که برای نمایش فیلم در نظر گرفتند مطلوب نیست و سانس‌های نمایش این فیلم در بعضی از سینماها فاجعه است. در این میان البته ارتباط تاثیر بسزایی دارد. عرض کردم هر چقدر ارتباطات بهتر باشد اکران و سانس‌هایی که به فیلم تعلق می‌گیرد بهتر هم خواهد شد.»


کیایی درباره اقتصاد و برگشت سرمایه فیلم گفت: «تا به امروز تجربه به من ثابت کرده است که فیلم‌های من هم سود می‌دهند و هم روند خوبی را در اکران طی می‌کنند. قطعا مخاطبان ما را حمایت خواهند کرد. سینمای مستقل همواره مشکلات خود را داشته است. سعی کرده‌ام تمام مسائل حرفه‌ای را رعایت کنم تا اینکه فیلم به خوبی دیده شود.»


مصطفی کیایی در انتها درباره حضورش در جشنواره فیلم فجر گفت: «عموما درباره جشنواره فیلم فجر صحبت نمی‌کنم. عقیده دارم که جشنواره فیلم فجر در حد و اندازه‌ای نیست که بتوان درباره آن بحث کارشناسی کرد. مگر می‌شود فیلمی در بخش جلوه‌های ویژه جایزه بگیرد اما در کارگردانی و طراحی صحنه ناکام بماند. جشنواره فیلم فجر زیاد تخصصی و حرفه‌ای عمل نمی‌کند به همین دلیل بحث درباره آن بیهوده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها