سرگردانی کامیون‌های ترانزیتی در مرز دوغارون افغانستان

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پایین بودن ظرفیت پذیرش گمرک افغانستان در مرز دوغارون موجب ازدحام و سرگردانی کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی در این مرز شده است.

سرگردانی کامیون‌های ترانزیتی در مرز دوغارون افغانستان
کد خبر: 190362
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد وحدتی فرد، سه شنبه در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: از یک ماه قبل به دلیل ناامنی در استان فراه افغانستان، تردد از مرز میلک کاهش یافته و بیشتر ترددها به مرز دوغارون منتقل شده و حال آنکه ظرفیت پذیرش کامیونها در مرز افغانستان ثابت مانده است.

وی مساله ازدحام کامیونها در مرز دوغارون را دارای سابقه خواند و گفت: بارها به طرف افغانستانی اعلام شده تا ظرفیت و زمان پذیرش کامیونهای ترانزیتی را افزایش دهند اما متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

وحدتی فرد افزود: روزانه 220 دستگاه کامیون از پایانه مرزی و 180 دستگاه نیز از بازاچه مرزی و منطقه ویژه وارد افغانستان می شود و حال آنکه تقاضا برای ورود به این کشور بیش از این است و اکنون حدود 600 کامیون با بار ترانزیتی و صادراتی در انتظار ورود به خاک افغانستان هستند.

گمرک دوغارون با قدمت 100 ساله یکی از پنج گمرک برتر کشور است که سالانه بیش از یک میلیون تن انواع کالا از طریق آن به افغانستان صادر می شود.

این گمرک در 18 کیلومتری شهر تایباد و تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع:‌ ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها