یک مسئول در وزارت صنعت اعلام کرد:

صندوق ضمانت صنایع کوچک 6برابر سرمایه خود ضمانتنامه صادر کرد

مدیرعامل صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، دارایی این صندوق را یک هزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد که تاکنون 6 برابر آن ضمانتنامه اعتبار صادر کرده است.

صندوق ضمانت صنایع کوچک 6برابر سرمایه خود ضمانتنامه صادر کرد
کد خبر: 190369
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسین مقیسه گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکنون نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال ضمانتنامه صادر کرده که بیشتر آنها مربوط به سه سال گذشته است.

وی تصریح کرد: امکان صدور ضمانتنامه به میزان هفت تا هشت برابر سرمایه صندوق وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی بهره گیری کامل از این توان است.

مقیسه یادآوری کرد: به علت پراکندگی واحدهای صنعتی در سراسر کشور، سامانه صدور ضمانتنامه به طور کامل الکترونیکی شده و تامین مالی 100 درصدی واحدهای صنعتی بانک محور است؛ بنابراین دیگر نیازی نیست واحدهای صنعتی به ستاد مرکزی مراجعه کنند.

شایان ذکر است که ضمانتنامه اعتبار خرید کالا، محصول جدید این صندوق محسوب می شود که به تازگی طراحی شده است.

قانون تاسیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک زیر نظر وزارت صنایع و معادن وقت در بیست و چهارم آذرماه 1383 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. صندوق در سال 1385 کار خود را آغاز و نخستین ضمانتنامه خود را در سال 1386 صادر کرد.

همچنین مدیرعامل صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از تکمیل 40 فقره ضمانتنامه اعتبار برای واحدهای صنعتی آسیب دیده بر اثر زلزله آبان پارسال کرمانشاه خبر داد.

مقیسه با بیان این مطلب، افزود: ارزش این ضمانتنامه ها 200 میلیارد ریال است که 15فقره نهایی و به مرحله اعطای تسهیلات رسیده است.

گفتنی است بر اثر زمین لرزه 7.3 ریشتری غرب کرمانشاه که بیست و یکم آبان پارسال رخ داد، بسیاری از واحدهای صنعتی تخریب و زیرساخت آنها نیز با مشکلات اساسی روبرو شد.

پیش از زلزله آبان ماه، 32 واحد در شهرک صنعتی کرمانشاه دارای پروانه بهره برداری و فعال بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها