کد خبر: 190387
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

بوریس جانسون بر تشدید فشارها علیه الیگارش‌های روسیه تاکید کرد

وزیر امورخارجه انگلیس گفت: ممکن است این کشور در ادامه واکنش‌ها به مسمومیت جاسوس دو جانبه روس، اقدامات سنگین‌تری را علیه الیگارشی‌های روسیه در نظر بگیرد. جانسون همچنین گفت رفتار دولت آمریکا را در این موضوع زیر نظر دارد.

بوریس جانسون بر تشدید فشارها علیه الیگارش‌های روسیه تاکید کرد
کد خبر: 190387
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس که هم‌اکنون در سفری به بوئنوس آیرس به سر می‌برد، گفت: سوال دیگر این است که انگلیس برای سرکوب افراد نزدیک به پوتین که ممکن است ثروت غیرقانونی داشته باشند، می‌تواند چه کند. همان طور که می‌دانید ما می‌توانیم با استفاده از قوانین ثروت توضیح داده نشده علیه آنان اقدام کنیم اما تحت حاکمیت قانون زندگی می‌کنیم، پس هر اتفاقی که بیافتد باید مطابق قانون باشد.

به گزارش گاردین، وزیر امورخارجه انگلیس اظهار کرد، ممکن است این کشور در ادامه واکنش‌ها به مسمومیت جاسوس دو جانبه روس، اقدامات سنگین‌تری را علیه الیگارشی‌های روسیه در نظر بگیرد. جانسون همچنین گفت رفتار دولت آمریکا را در این موضوع زیر نظر دارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرده است که اقدامات انگلیس برای تحریم تاجران روس "نمایش رقابتی ناعادلانه، خصومت‌آمیز و غیرقانونی است که همه قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند".

کمیته امور خارجی انگلیس درباره ثروت روس‌های در لندن اذعان کرد: تقسیم پول غیرقانونی در لندن در مقایسه با این پول در همه بخش‌های مالی اندک است.

با این وجود زیان این پول برای منافع سیاست‌های خارجی انگلیس، تضعیف اتحادهای ما و اعتبار نهادهایمان بسیار بزرگ است. دولت نمی‌تواند دزدسالاران ولادیمیر پوتن و سوءاستفاده‌گران از حقوق بشر را که از طریق لندن و دور زدن تحریم‌ها پولشویی می‌کنند و این پول را در اختیار نظام‌هایی می‌گذارند که می‌توانند انگلیس و منافع و اتحادهایش را نابود کند، نادیده بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها