کد خبر: 190448
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۰۹:۳۷:۰۰
| |

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی:

قیمت روغن نباتی 9 درصد افزایش یافت

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی از افزایش 9 درصدی قیمت روغن نباتی براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد.

قیمت روغن نباتی 9 درصد افزایش یافت
کد خبر: 190448
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۰۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرهوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفت: از سال 1395 تاکنون قیمت انواع روغن نباتی افزایش نیافته بود که سال گذشته درخواستی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای افزایش قیمت ارائه دادیم که پس از پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات مشترک، بالاخره سازمان حمایت با درخواست صنایع روغن نباتی موافقت و آن را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز این صنعت کمبود و افزایش قیمت حدود 50 درصدی انواع ظروف بسته‌بندی مانند بطری است.

او با بیان این که در زمینه‌ لوازم بسته‌بندی با مشکلات متعددی مواجه شده‌ایم و به شدت عرضه آن کاهش یافته است ادامه داد: همچنین قیمت این محصولات 45 تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است که در این زمینه به همراه کارخانه‌های تولیدکننده آب معدنی و نوشیدنی و ماءالشعیر، نامه مشترکی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان ارسال کردیم تا مشکل را برطرف کند.

بیرشک اظهار کرد: در حال حاضر برخی از کارخانه‌ها با مشکل توزیع مواجه شده‌اند، چراکه ظرفی برای تولید و عرضه محصولات خود ندارند. در این شرایط عرضه انواع بطری و لوازم بسته‌بندی کم شده و تقاضا برای آن افزایش یافته است، چراکه در این وضعیت اگر برخی تا دیروز برای یک هفته خود بطری تهیه می‌کردند حالا درخواست‌شان برای یک ماه و حتی بیشتر است که این سبب رقابتی‌تر شدن بازار می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به پیگیری‌های ما پاسخ دادند و قرار شد موضوع را بررسی و با متخلفان احتمالی برخورد کنند. البته مجتمع پتروشیمی تندگویان که زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است باید تولید و عرضه خود را افزایش دهد تا این مشکل صنایع حل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها