رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

دشمن جسارت ورود به جنگ رو در رو را ندارد/ ملت ایران بر عهد خود می‌ایستد

باقری گقت: دشمن هر چند که جسارت ورود در عرصه نظامی و جنگ رودررو را ندارد اما تلاش می‌کند در عرصه اقتصادی و عملیات روانی بر ملت ایران فشار آورد.

دشمن جسارت ورود به جنگ رو در رو را ندارد/ ملت ایران بر عهد خود می‌ایستد
کد خبر: 190475
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح مصادف با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: در سالروز آزادسازی خرمشهر برای جانبازان آرزوی سلامتی داریم و از ایثارگری‌های آنان قدردانی می‌کنیم و از مردم مجاهد خوزستان، آبادان، اهواز، هویزه، دشت آزادگان، شادگان و همه مناطقی که در این عملیات آزاد شدند، قرار داشتند و با وجود تمام تلاش‌های موثری که برای توسعه این سرزمین و پیشرفت آن اتفاق افتاده امیدواریم که با تلاش و اولویت‌دهی مجلس و دولت ان‌شاءالله مابقی مشکلات مردم هم بهتر از گذشته حل شود.

وی افزود: جنگ‌های بزرگ در تاریخ همه ملت‌ها نقطه عطفی محسوب می‌شود و دفاع مقدس برای ملت ایران و تاریخ ایران بزرگ چنین وضعیتی را دارد. ملت ایران دو قرن قبل از این حادثه تاریخی مشمول از شکست و حقارت را تجربه کردند. از ابتدای قرن نوزدهم میلادی جنگ‌های ایران و روسیه با تجربه عهدنامه‌های 1812 و 1828 در ترکمانچای به عنوان گلستان با جدایی بخش‌هایی از سرزمین قفقاز از کشور ایران در مسائل میانه قرن نوزدهم همراه شد، جدایی هرات در 1857 و اشغال ایران در جنگ جهانی اول و قحطی بزرگ و نابودی نیمی از ملت ایران، اشغال سرزمین ایران در جنگ جهانی دوم، جدایی سرزمین بحرین از کشور ما حوادثی است که تاریخ مشمول از شکست را برای ملت ایران رقم زده بود. اما ملت ایران با انجام انقلابی بزرگ سرنوشت خود را به دست گرفت و تنها پس از یک سال و نیم از وقوع انقلاب مواجه با تهاجمی بزرگ از جانب یک کشور متجاوز همسایه قرار گرفت که از سوی قدرت‌های بزرگ از جهت پول و امکانات و سلاح و تجهیزات مورد پشتیبانی قرار گرفته بودند اما ملت ایران در این حادثه بزرگ نه تنها یک وجب از خاک خود را از دست نداد بلکه توانست با پیروزی از این حادثه خارج شود و امنیت و آرامش کشور را برای دهه‌های متمادی تامین نماید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: جنگ تحمیلی در شرایطی در کشور ما تحمیل شد که نظام نوپای جمهوری اسلامی در مرحله‌ تثبیت بود و ارتش پشتیبانی‌های مورد نیاز خود و حمایت‌های دیگر را از دست داده بود و سپاه سازمانی نوپا و بدون تجربه جنگی بود و در مقابل همه پول و سلاح قدرت‌های بزرگ در پشتیبانی از متجاوز قرار داشت اما ملت ایران با توکل بر قدرت الهی و رهبری و فرماندهی امام راحل، وحدت و انسجام و پشتیبانی خود را حفظ کردند و وحدت نیروهای مسلح و تلاش ایثارگران توانست این حادثه بزرگ را پشت سر بگذارد و دشمن را متوقف کند و با او بجنگد و او را شکست دهد و از سرزمینش بیرون راند و به تعقیب او بپردازد و متجاوز را تنبیه کند و نهایتا جنگ را با پیروزی به خاتمه ببرد.

او گفت: عملیات بیت المقدس که از دهم اردیبهشت سال 61 آغاز شد و در چنین روزی و فردا روزی به پیروزی نهایی رسید و نقطه عطفی در مرحله تهاجم به دشمن متجاوز و بیرون راندن او بود. اگر به یک سال و 9 ماه ابتدای جنگ تا این عملیات نگاه کنیم در 6 ماه اول رزمندگان اسلام توانستند دشمن را متوقف کنند و در 6 ماه دوم با عملیات‌های محدود تجربه جنگیدن با دشمن را کسب کنند و اعتماد به نفس به دست بیاورند و در 9 ماهه مهرماه 60 تا خرداد 61 با انجام چهار عملیات بزرگ در خوزستان دشمن را از سرزمین خود بیرون برانند.

باقری عنوان کرد: در عملیات ثامن الائمه توانستند محاصره آبادان را بشکند، در طریق القدس محاصره بستان و هویزه را آزاد کردند، در فتح المبین سرزمین پهناور دزفول و شوش را آزاد کردند و در بیت المقدس جنوب غربی اهواز و خرمشهر را به ملت ایران بازگرداند. ویژگی‌های عملیات بیت المقدس را باید به عنوان یک عملیات چشم‌گیر و قابل توجه در سطح مهمترین و موفق‌ترین عملیات نظامی جهان مورد بررسی قرار داد. چه از جهت جمع‌آوری اطلاعات که با نفوذ تیم‌های اطلاعاتی تا 25 کیلومتر در عمق خطوط دشمن و سایر ابعاد اتفاق افتاد چه با طراحی بسیار عاقلانه عملیات که با زدن به نقاط ضعف دشمن در کارون و دستیابی به سرزمین محوری و نقطه ثقل این سرزمین در نقطه کوشک اتفاق افتاد که موجب عقب‌نشینی دو لشکر زرهی بزرگ از کرخه‌کوی گردید. چه از جهت عملیات معرفی با نصب پل روی کارون خروشان و باز کردن میادین مین، چه از جهت مداوای مجروحین در خطوط مقدم جبهه، چه از جهت عملیات هوایی و هوانیروز، چه از جهت عملیات توپخانه و سایر ابعاد، این عملیات را باید جزو درخشان‌ترین عملیات دوره دفاع مقدس و حتی عملیات موفق جهان بنامیم.

او ادامه داد: در 9 ماهه ابتدای تحمیل جنگ بر ملت ایران دو تفکر وجود داشت که تاثیرات آن در دفاع مقدس قابل مطالعه است. تفکری در ذهن و عملکرد فرمانده کل قوای وقت بود که باید با نگاه به دست بیگانه و امید به تصمیمات قدرت‌های بزرگ برای متوقف‌کردن متجاوز منتظر شرایط بود و تفکری که اعتماد به جوانان و نهادهای انقلابی نداشت و اعتمادی به قدرت ملی نداشت و نتیجه آن در شکست‌های بزرگ غرب دزفول و شکست هویزه و شکست جاده ماهشهر آبادان در پاییز 59 خود را نشان داد و نهایتا با عزل او این تفکر کنار گذاشته شد و در کنار آن تفکر انقلاب اسلامی که در جوانان این مرز و بوم وجود داشت که با اعتماد به قدرت ملی با تکیه بر جوانان ارزشمند این سرزمین با وحدت ملی و انسجام نیروهای مسلح و ابداع و ابتکار خلاقیت می‌توان دشمن را شکست و سرزمین را نجات داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این تفکر توانست دفاع مقدس را به نتیجه برساند. امروز هم ملت ایران با امتحانی بزرگ مواجه است. آمریکای جنایتکار بدعهد با عهدشکنی در تصمیمات توافق شده قبلی و توسط عناصر تازه به دوران رسیده خود برای ملت ایران باید و نباید می‌کند. دشمنی بدعهد، ظالم، جنایتکار و عصبانی با رهبرانی عهدشکن و فاسد و حتی حقوق‌بگیر صهیونیست‌ها و منافقین. دشمن هر چند که جسارت ورود در عرصه نظامی و جنگ رودررو را ندارد اما تلاش می‌کند در عرصه اقتصادی و عملیات روانی بر ملت ایران فشار آورد و این در شرایطی است که جدای از این که ملت ایران ملتی است که بر عهد خود می‌ایستد، ملتی است که حقوق بین المللی را رعایت می‌کند و اگر در کشوری حضور پیدا می‌کند به دعوت آن کشور و دولت قانونی آن است و سر جنگ با کسی ندارد اما شرایط نیز تفاوت کرده است.

باقری گفت: این ملت در ابتدای انقلاب تجهیز لازم را نداشت با این حال امروز در اوج و قدرت خود به سر می‌برد و آیا دشمنی که در آن روز شکست خورده، دشمنی که در همه برهه‌ها با شکست مواجه شده در مساله پیشبرد فعالیت‌های نظامی در خلیج فارس و تنگه هرمز در مساله حاکم کردن و تقویت داعش در سوریه و عراق، در مساله مقابله با توان حزب الله در محور مقاومت در یمن و سایر جبهه‌ها شکست خورده چگونه می‌خواهد با ملت بزرگ ایران اینگونه در بیفتد. این نکته را یادآوری کنم که خوب است مقایسه‌ای بین صدام لعین که معاهده 1975 را پاره کرد و اینکه چه سرنوشتی را دچار شد و امروز در کجای تاریخ قرار دارد، با عهدشکنان امروز داشته باشیم و بگوییم آینده چنین انسان‌هایی مانند صدام است.

او ادامه داد: امروز هم می‌توانیم با این حوادث با همان دو رویکرد مواجه شویم و قطعا رویکردی که می‌تواند ملت ایران را از این گردنه عبور دهد اتکا به قدرت داخلی، جوانان، قدرت لایزال الهی و در کنار بهره‌گیری از دوستان و همراهان و عناصر همراه در صحنه‌های بین المللی که با رهبری مطلق آمریکا موافق نیستند. می‌توان از این حوادث به سهولت عبور کرد. اینجانب به عنوان نماینده نیروهای مسلح در برابر نمایندگان مردم ایران اعلام می‌دارم نمایندگان نیروهای مسلح از هر زمان دیگری از جهت قدرت دفاعی، از جهت نیروهای دفاعی و رزمی در اوج به سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز و لبخند هیچ قدرتی نیستند و به عنوان حامی ملت ایران و منافع ملی کشور ایران شبانه‌روز در حال انجام وظیفه هستند و به عنوان حامی در کنار ملت ایران قرار خواهند گرفت. انشاءالله عبور از این مرحله نیز بیت المقدس دیگری برای ملت ایران رقم خواهد زد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها