وزارت اطلاعات:

گزارشی درباره 210 مدیردوتابعیتی نداشتیم

وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در هیچ یک از گزارش٬های ارسالی به مقامات و دستگاه‌های ذی‌صلاح از 210 مدیردوتابعیتی در کشور سخن نگفته است.

گزارشی درباره 210 مدیردوتابعیتی نداشتیم
کد خبر: 190481
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت اطلاعات اطلاعیه ای در خصوص مدیران دو تابعیتی منتشر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: رصد بسترهای سوء استفاده سرویس‌های اطلاعاتی و بیگانگان در مقاطع مختلف در دستور کار وزارت اطلاعات قرار داشته و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نمی‌گردد.


سوء استفاده بیگانگان از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور و دارای تابعیت مضاعف، طی مراحل گذشته به عنوان یک مساله مورد توجه بوده و با طراحی مناسب بسترهای مذکور مورد رصد و کنترل قرار داشته است.


وزارت اطلاعات در هیچ یک از گزارشات ارسالی به مقامات و دستگاه‌های ذی صلاح اعلام نداشته که 210 مدیر دو تابعیتی در کشور و یا بر‌اساس تیتر آن روزنامه 198 نفر در پست‌های مدیریتی وجود دارد بلکه طی گزارشات متعدد بر این نکته تاکید شده است که در فرآیند بررسی و تعیین صلاحیت، تعدادی دارای سابقه و یا شائبه برخورداری از تابعیت مضاعف مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که با انتصاب آنها مخالفت گردیده است. این موضوع در جلسه مورد 97.02.30 وزیر محترم اطلاعات با تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی‌نیز مورد تاکید قرار گرفته است.


تقطیع و انتخاب گزینشی گزارشات حرفه‌ای وزارت اطلاعات که در اختیار هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی‌قرار گرفته است و اصرار بر ایجاد شائبه و القای موارد کذب به افکار عمومی ‌و درج مطالب غیر واقعی با محوریت دوگانگی در نظرات وزارت اطلاعات که ایام اخیر و با محوریت موضوع تابعیت مضاعف به اجرا در می‌آید، ریشه در مسائلی مغایر با منافع و امنیت ملی دارد که مورد توجه وزارت اطلاعات است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها