جایزه «من بوکر» بین‌الملل برنده خود را شناخت

کتاب «پروازها» به قلم نویسنده لهستانی «اولگا توگارزوگ» برنده جایزه من بوکر 2018 شد.

جایزه «من بوکر» بین‌الملل برنده خود را شناخت
کد خبر: 190487
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «اولگا توگارزوگ» نویسنده لهستانی با کتاب «پروازها» به عنوان برگزیده امسال «من بوکر» بین‌المللی انتخاب شد.

«پروازها» نوشته اولگا توگارزوگ با ترجمه «جِنِفر کرافت» برنده جایزه بوکر بین‌المللی 2018 شد. جایزه 50 هزار پوندی به طور مساوی بین نویسنده و مترجم کتاب تقسیم.

اولگا توگارزوگ اولین لهستانی است که برنده این جایزه معتبر جهانی می‌شود. او تا کنون برنده چند جایزه معتبر شده و آثارش در لهستان مخاطبان زیادی دارد. «پروازها» اولین داستان این نویسنده است که به زبان انگلیسی ترجمه شده؛ موضوع اصلی این کتاب ارائه مفهوم سفر در قرن‌های مختلف است.

و اما «جنیفر کرافت»، مترجم این اثر دانش‌آموخته رشته ترجمه ادبی در دانشگاه آیووا است و چند سال در لهستان و آرژانتین زندگی کرده است. او از زبان‌های لهستانی، اسپانیایی و اوکراینی کتاب ترجمه می‌کند. وی در حال حاضر در نیویورک سکونت دارد و سردبیر مجله ریویو بوینس آیرس است.

هیئت داوران این دوره با ریاست لیسا آپیگنانشی، 108 کتاب مختلف را بررسی کردند و از آن میان 13 کتاب به عنوان نامزدهای اولیه انتخاب شدند.

رئیس هیئت داوران درباره نویسنده لهستانی گفت: توگارزوگ دارای تخیلی بسیار قوی است. در داستان «پروازها»، که البته بسیار هنرمندانه توسط جنیفر کرافت ترجمه شده است، ما را با کهکشانی از داستان‌ها آشنا می‌کند و در عین حال موضوعات زمانه ما را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد.

هان کانگ، نویسنده معروف کره‌ای یکی از رقبای اصلی این جایزه بود که انتظار می‌رفت برنده نهایی من بوکر باشد. او با داستان «کتاب سفید» در فهرست نهایی قرار داشت. البته کنگ پیش از این با داستان «گیاهخوار» برنده این جایزه شده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها