معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری:

جزییات درخواست کامیون‌داران/ کرایه رانندگان کامیون 15 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری گفت: مشکلات کامیون‌داران در بسیاری استان‌ها رفع شده و در حال پیگیری افزایش کرایه آنها هستیم.

جزییات درخواست کامیون‌داران/ کرایه رانندگان کامیون 15 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت
کد خبر: 190501
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۱۱:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ،با بیان اینکه مهمترین دلیل اعتراض کامیون‌داران، افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو بوده است، گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز متأسفانه برخی لوازم یدکی از جمله لاستیک و سایر قطعات خودرو با رشد قیمتی مواجه شده است.

وی ادامه داد:‌ در 23 سال گذشته کرایه رانندگان کامیون افزایش نیافته است، بنابراین درخواست افزایش کرایه رانندگان منطقی است.

امانی با بیان اینکه مذاکراتی با برخی از استان‌ها برای رفع اعتصابات انجام داده‌ایم، گفت: با برخی از اتحادیه‌های لوازم یدکی برای رفع نیاز این بخش مذاکراتی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: با بحث‌های کارشناسی انجام شده کرایه رانندگان کامیون 15 تا 20 درصد باید افزایش یابد، اما هم اکنون در مرحله اخذ مجوز از دستگاه‌های دولتی هستیم.

امانی افزود: افزایش عوارض در سبد هزینه رانندگان چندان تأثیرگذار نیست و از سوی دیگر این عوارض در بحث ایمنی جاده‌ها هزینه می‌شود که این خود به نفع رانندگان کامیون است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تصریح کرد: موضوع گرانی قطعات، لوازم یدکی خودرو و افزایش کرایه رانندگان را از طریق ستاد تنظیم بازار پیگیری کرده‌ایم.

وی مسائل روز بیمه‌ای رانندگان کامیون را از دیگر مشکلات این بخش دانست و گفت: 50 درصد بیمه رانندگان را دولت از طریق یارانه پرداخت می‌کند که متأسفانه به دلیل ایجاد اشکالاتی در سازمان تأمین اجتماعی و بیمه این موضوع با مشکل روبه‌رو شده است و سازمان راهداری با پیگیری‌هایی که انجام داد تمامی اشکالات ایجاد شده را رفع کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها