کد خبر: 190573
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

عضو شورای شهر اراک در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

نگرانی اصلی این است که هپکو تغییر کاربری دهد

یک عضو شورای شهر اراک گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی این است که کارخانه هپکو تبدیل وضعیت و از حیز انتفاع خارج بشود و به‌جای آن رو به شهرک‌سازی بیاورند.

نگرانی اصلی این است که هپکو تغییر کاربری دهد
کد خبر: 190573
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی سورانه عضو شورای شهر اراک در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت اعتراض کارگران کارخانه هپکوی اراک اظهار کرد: الآن کارگران هپکو، فعالان سیاسی و اجتماعی شهر اراک نگران این هستند که کارخانه تبدیل وضعیت و از حیز انتفاع خارج بشود و به‌جای آن رو به شهرک‌سازی بیاورند.

این فعال سیاسی اراک بابیان اینکه خواسته جدی‌تر این است که این کارخانه به کار اصلی تولید خود ادامه دهد،افزود: البته هنوز برنامه مشخصی برای تبدیل کاربری این کارخانه وجود ندارد و این در حد یک گمانه‌زنی است ولی یک نگاه بی‌اعتمادی دراین‌باره بین مردم شکل‌گرفته است چون نمونه مشابه آن اتفاق افتاده است که کارخانه‌ای کلاً از مدار تولید خارج‌شده است. الآن هم نگرانی اصلی این هست که هپکو هم به سرنوشت کارخانه‌های قبلی دچار شود.

سورانه درباره اینکه گفته می‌شود مالکیت هپکو به دولت واگذارشده اظهار کرد: بعید می‌دانم هپکو به بخش دولتی منتقل‌شده باشد چون این کارخانه به سازمان خصوصی‌سازی برای فعالیت بخش خصوصی واگذارشده است. ولی اگر به بخش دولتی واگذار بشود، این اقدام باعث ایجاد اعتماد در مردم می‌شود و نتیجه مثبتی دارد و یک دلگرمی هم برای کارگران این کارخانه محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر اراک گفت: اعتراض باید حق طلبانه باشد و الآن کارگران هم ضمن اینکه حق خودشان را دنبال می‌کنند، بعد ملی را نیز برای کارخانه در نظر می‌گیرند چون هپکو سهم بزرگی در اقتصاد و صنعت ملی کشور دارد و اگر از رده تولید خارج نشود، می‌تواند به صنعت کشور کمک کند.

طی ماه‌های گذشته کارگران هپکو برای چندبار در واکنش به وضعیت نابسامان این کارخانه، دست به تحصن و اعتراض زدند و در چند نوبت مسیر راه‌آهن شمال به جنوب کشور را که از شهر اراک می‌گذرد، بستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها