کد خبر: 190575
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

عضو شورای شهر بندرعباس درگفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

پخش زنده جلسات شورای شهر به مطالبه‌گری مردم کمک می‌کند

یک عضو شورای شهر بندرعباس گفت: پخش زنده جلسات شورای شهر به ارتقای سطح تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کند.

پخش زنده جلسات شورای شهر به مطالبه‌گری مردم کمک می‌کند
کد خبر: 190575
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس درباره مخالفت این شورا برای پخش زنده جلسات علنی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: جامعه ما امروز در سطوح مختلف درگیر بی‌اعتمادی است. بهترین روش برای اینکه اعتماد عمومی دوباره شکل گیرد و میزان مشارکت مردم افزایش پیدا کند این است که نسبت به موضوعات مختلف شفاف‌سازی کنیم و راه غیر از این نداریم.

جهانبخش که به گفته خودش طراح پخش زنده جلسات علنی شورای شهر بندرعباس است، ادامه داد: یکی از روش‌های جلب اعتماد مردم نیز این است که مردم را در جریان تصمیمات نمایندگان قرار دهیم و برای این کار باید یا در جلسات حضور پیدا کنند که با توجه به محدودیت مکانی این امکان برای همه فراهم نیست یا اینکه از ظرفیت تکنولوژیکی استفاده شود. البته این در کنار حضور خبرنگاران است.

این عضو شورای شهر بندرعباس افزود: از آنجایی که الان موبایل همیشه و برای عموم مردم در دسترس است، از این رو می‌توانند از طریق تلفن همراه شخصی جلسات شورا را رصد کنند. این کار قطعاً به رشد پرسش‌گری و مطالبه‌گری مردم کمک می‌کند و ما باید به سمتی برویم که مردم مطالبه‌گر باشند و نسبت به حقوق پیرامون خود واکنش مؤثر نشان بدهند.

جهانبخش تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است زمانی که جلسات به طور مستقیم پخش می‌شوند و جلسات بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند، سطح جلسات هم رشد می‌کند و شورا خودش را موظف می‌داند که به دستور کار شورا مطالعه و دقت نظر بیشتری داشته باشد در نتیجه سطح تصمیم‌گیری ارتقا می‌یابد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، اعضای شورای شهر بندرعباس، هفته گذشته با طرح پخش زنده جلسات علنی شورای شهر مخالفت کرده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها