کد خبر: 190581
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۱۴:۳۶:۰۰
| |

«حملات اسرارآمیز» علیه دیپلمات‌های آمریکا در چین

سفارت آمریکا در چین امروز (چهارشنبه) گزارش داد یکی از کارمندان دولت آمریکا دچار نوعی آسیب خفیف مغزی پس از «شنیدن صداهای عجیب و غیرعادی و داشتن احساس فشار در سر» شده است؛ این اتفاق یادآور حادثه‌ای مشابه برای کارمندان سفارت آمریکا در کوبا در سال گذشته است.

«حملات اسرارآمیز» علیه دیپلمات‌های آمریکا در چین
کد خبر: 190581
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مقام‌های‌ آمریکا و چین گفته‌اند که مشغول تحقیق درباره این اتفاق هستند چراکه این کارمند که مشغول انجام ماموریتی در شهر گوآنگژو بوده دچار آسیب تروماتیک مغزی خفیف (MTBI) شده است.

به گزارش فرانس‌24، جینی لی، سخنگوی سفارت آمریکا در چین در پیامی که برای شهروندان آمریکایی ساکن چین فرستاد، اعلام کرد: مقام‌های سفارت آمریکا هنوز دقیقا نمی‌دانند که چه چیزی این علائم را به وجود آورده و اینکه آیا اتفاق مشابه دیگری نیز در چین افتاده است یا خیر.

این در حالی است که سال گذشته در کوبا، آمریکا اعلام کرد 24 نفر از دیپلمات‌های این کشور با خانواده‌هایشان قربانی حمله‌ای اسرارآمیز شده‌اند که سبب وارد شدن آسیب مغزی به آنها شده است.

10 نفر از دیپلمات‌های کانادایی و خانواده‌هایشان نیز یک چنین مشکل عجیبی را پیدا کردند.

یک کارمند سفارت آمریکا در پکن به خبرگزاری فرانسه گفت: ما فعلا در مقطع حاضر نمی‌توانیم این اتفاق را با اتفاقاتی که در هاوانا پایتخت کوبا رخ داد، مرتبط بدانیم اما ما مشغول تحقیق درباره همه احتمال‌ها هستیم.

سفارت آمریکا در چین در پیام خود حاوی هشدار برای سلامتی گفت: این کارمند دولت آمریکا اخیرا گزارش کرده بود که یکسری صداها و فشارهای غیرعادی، مبهم و خفیف را احساس می‌کند.

در این پیام آمده است: دولت آمریکا این گزارش‌ها را جدی می‌گیرد و به کارمندان رسمی خود در چین این اتفاق را اطلاع داده است.

این بیانیه تصریح کرد: شما در حین حضور در چین در صورتی که رخدادهای شنیداری یا مرتبط با حواس دیگری که به شکل غیرعادی رخ می‌دهند و همراه با صداها و نویزهای عجیب و آزار دهنده هستند تجربه می‌کنید، نه فقط تلاشی برای آنکه سرچشمه آنها را پیدا کنید صورت ندهید بلکه به جایش سریعا به مکانی بروید که دیگر این صداها وجود نداشته باشد.

این بیانیه همچنین از کسانی که دچار مسائل پزشکی شده‌اند نیز خواست با پزشک مشورت کنند.

لی اظهار کرد که کارمند مورد اشاره "علائم فیزیکی گوناگون" را تجربه کرده و این اتفاق برای او در فاصله اواخر 2017 تا آوریل 2018 افتاده است و این فرد به آمریکا فرستاده شده و در تاریخ 18 مه تایید شد که به آسیب تروماتیک مغزی خفیف مبتلا شده است.

لی همچنین گفت: دولت چین به ما اطمینان داده که مشغول تحقیقات در این ارتباط بوده و تدابیر مناسب را اتخاذ می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها