رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی:

تولید مرغ صرفه اقتصادی ندارد/ تشریح آخرین تحولات بازار مرغ

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی نرخ هر کیلو مرغ زنده را 4 هزار و 700 تومان اعلام کرد.

تولید مرغ صرفه اقتصادی ندارد/ تشریح آخرین تحولات بازار مرغ
کد خبر: 190617
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۲ ۱۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، درباه آخرین وضعیت بازار مرغ گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 700، مرغ آماده به طبخ عمده فروشی‌های میدان بهمن 6 هزار و 300، غرفه های میادین میوه و تره بار 6 هزار و 500 و خرده فروشی‌های سطح شهر 6 هزار و 500 تا 8 هزار و 500 تومان است.

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی کاهش 700 تا هزار تومانیقیمت مرغ در دو هفته اخیر اعلام کرد.

یوسفی با بیان اینکه مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان یک‌هزار و 500 تومانی روبه‌رو هستند، افزود: با توجه به نوسان شدید نرخ نهاده‌های دامی، تولید مرغ برای مرغدار صرفه اقتصادی ندارد که با وجود این اگر دولت راهکار مناسبی برای خروج مرغدار از حاشیه زیان نیدیشد، تولیدکنندگان چاره ای جز کاهش جوجه ریزی ندارند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه 70 درصد خوراک دام وارداتی است، بیان کرد: با وجود آنکه دولت از تخصیص ارز 3800 تومانی به واردات کالاهای اساسی همچون نهاده های دامی خبر می دهد، قیمت کنجاله سویا و ذرت حداقل باید 30 درصد کمتر از نرخ‌های کنونی بازار باشد و این درحالی است که نرخ این نهاده ها همچنان در بازار بالاست.

وی در پایان سخنان خود نرخ هر کیلو کنجاله سویا 2 هزار و 750 و ذرت هزار و 250 تومان اعلام کرد و گفت: در روزهای اخیر به مقدار محدودی، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه کنجاله سویا با نرخ هزار و 950 تومان در بازار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها