کد خبر: 190796
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

باشگاه‌های برتر جهان و رقابت بر سر دو میلیارد دلار

فیفا فوتبال جهان را نابود می‌کند

در لیگ 20 باشگاه وجود دارد؛ اما تنها 6 تیم از زمان آغاز آن در سال 1992 برنده‌شده‌اند. بر اساس طرح جدید اینفانتینو، 24 تیم از سراسر جهان می‌توانند رقابت کنند و درآمد اضافی دریافت کنند. این در حالی است که تیم‌هایی که در لیگ‌های داخلی ماندند، هیچ پولی دریافت نمی‌کنند. 24 تیم همچنین در معرض دید جهانی قرار می‌گیرند و می‌توانند حمایت بیشتری کسب کنند و درآمد خرده‌فروشی داشته باشند.

فیفا فوتبال جهان را نابود می‌کند
کد خبر: 190796
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به نظر می‌رسد فیفا قصد ایجاد انحصار چندجانبه را دارد که می‌تواند باشگاه‌های فوتبال را در سراسر جهان نابود کند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از بلومبرگ، جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به دنبال ایجاد رقابتی است که باشگاه‌های برتر جهان سر 1.9 میلیارد دلار رقابت می‌کنند. این امر باعث تشدید شکاف ثروت بین بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین باشگاه‌های جهان می‌شود. به‌طوری‌که در سال‌های اخیر، فقط تعداد انگشت‌شماری از باشگاه‌ها شانس واقعی برای کسب عنوان دارند و مطمئناً حادتر هم خواهد شد.

مشخص نیست که ساختار لیگ چگونه شکل می‌گیرد؛ اما فایننشال تایمز گزارش داده که لیگ از 24 تیم باشگاهی تشکیل‌شده است که هر 4 سال یک‌بار برای مسابقات قهرمانی رقابت می‌کنند و این مسابقات در یک منطقه یا کشور برگزار می‌شود.

این برنامه راه روشنی به‌سوی ثروتمند شدن ندارد. اسپانیایی‌ها به‌شدت مخالف این داستان هستند و مشاجره باعث شد که فیفا تصویب رأی‌گیری را به تأخیر بیندازد. این موضوع فرصتی به ثروتمندترین باشگاه می‌دهد تا قدرتمند شوند و بهترین بازیکنان جهان را به دست بیاورند و جایزه‌های بسیاری بگیرند.

لیگ برتر انگلستان آموزنده است. با توجه به مشاوره دیلویت، باشگاه‌های انگلیس که در لیگ قهرمانان، باشگاه‌های برتر اروپا رقابت می‌کنند، در فصل 2015-2016 به‌طور متوسط 398 میلیون پوند تولید می‌کنند. لیگ‌های برتری که در رقابت‌های اروپایی شرکت نکردند، تنها 110 میلیون پوند درآمد دارند.

در لیگ 20 باشگاه وجود دارد؛ اما تنها 6 تیم از زمان آغاز آن در سال 1992 برنده‌ شده‌اند. بر اساس طرح جدید اینفانتینو، 24 تیم از سراسر جهان می‌توانند رقابت کنند و درآمد اضافی دریافت کنند. این در حالی است که تیم‌هایی که در لیگ‌های داخلی ماندند، هیچ پولی دریافت نمی‌کنند. 24 تیم همچنین در معرض دید جهانی قرار می‌گیرند و می‌توانند حمایت بیشتری کسب کنند و درآمد خرده‌فروشی داشته باشند.

این مسئله برای لیگ‌های غیراروپایی بدتر است. مسابقات خارج از منطقه، ازجمله قاره‌ها، اصلاً سودآور نیستند. از دیدگاه اینفانتینو، تیم‌هایی برای مسابقات قهرمانی واجد شرایط هستند که از درآمد بسیار بالا برخوردار باشند.

به‌طورکلی فوتبال یک تجارت جهانی است. حتی باشگاه‌های بزرگ از شرکت‌های کوچک و بزرگ مهم‌تر هستند. درآمد منچستریونایتد در سال 2017، 581 میلیون بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها