کد خبر: 190802
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

یک کارشناس هسته‌ای با اشاره به خروج ایالات متحده از مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی:

فرصتی عالی برای دیپلماسی از بین رفته است

لغو نشست سران کره شمالی و امریکا، از سوی دونالد ترامپ درست پس از آنکه کره شمالی سایت‌هایش را تخریب کرد درست نبود. این موضوع باعث به وجود آمدن این باور شد که کره شمالی کاملاً معقول است. آن‌ها می‌خواستند صحبت کنند و خود را محدود کنند، این آمریکایی‌ها بودند که از این روند دیپلماتیک خارج شدند.

فرصتی عالی برای دیپلماسی از بین رفته است
کد خبر: 190802
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ در نامه‌ای به کیم جونگ اون نوشته بود که خشم و خصومت رهبر پیونگ‌یانگ دلیل لغو نشست سران آمریکا و کره بود که مقامات دولتی آسیا به آن واکنش نشان دادند و گفتند: «این چیزی نیست که جهان به آن نیاز دارد.»

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، اسپوتنیک با تانگ ژائو، کارشناس هسته‌ای مرکز تسینگوا کارنگی در پکن درباره این مسئله مصاحبه‌ای انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

واکنش شما به تصمیم ترامپ چیست؟ این موضوع تا چه اندازه برایتان تعجب‌آور بود؟

من شخصاً بسیار ناامید هستم من فکر می‌کنم فرصتی عالی برای دیپلماسی از بین رفته است. من فکر می‌کنم که هم ایالات‌متحده و هم کره شمالی می‌توانند با ایجاد این جلسه مستقیم بین رهبران خود، فرصتی بهتر برای حل اختلافات و خصومت‌ها پیدا کنند و در مسئله هسته‌ای پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشند.

*همه می‌دانند که چه اتفاق ناگواری برای رهبر لیبی افتاد. فکر می‌کنید که این هشداری بود که بگویند ما می‌خواستیم مانند مدل لیبی رفتار کنیم؟

اشاره به مدل لیبی توسط مقامات ارشد آمریکایی ازجمله جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پنس معاون رئیس‌جمهور کمک نکرد؛ اما اساساً، من فکر می‌کنم این واقعیت اساسی است که ایالات‌متحده متوجه شد شکاف عمده‌ای بین موقعیت آمریکا و موضع کره شمالی در مورد مسئله هسته‌ای وجود دارد.

*فکر می‌کنید مراسم تخریب سایت هسته‌ای کره شمالی تا چه اندازه مهم بود؟ و دقیقاً دونالد ترامپ پس از آن نشست را لغو کرد.

من فکر می‌کنم که لغو نشست از سوی دونالد ترامپ درست پس از آنکه کره شمالی سایت‌هایش را تخریب کرد درست نبود. این موضوع باعث به وجود آمدن این باور شد که کره شمالی کاملاً معقول است. آن‌ها می‌خواستند صحبت کنند و خود را محدود کنند، این آمریکایی‌ها بودند که از این روند دیپلماتیک خارج شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها