کد خبر: 190808
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۰۷:۴۲:۰۰
| |

حسین کاشفی، عضو حزب اتحاد ملت ایران

مردم باید بدانند که شرایط چگونه است

کاشفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با توجه به انتقادات روحانی نسبت به برخی در دولت گفت: اینکه مطرح می‌شود که برخی وزرا همراه نیستند به هر حال وزیر، استاندار و فرمانداری که همراه نیست دولت باید سریع‌تر به قضیه بپردازد.

مردم باید بدانند که شرایط چگونه است
کد خبر: 190808
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۰۷:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کاشفی، عضو حزب اتحاد ملت ایران درباره هجمه‌ها و مخالفت‌هایی که نسبت به دولت اعمال می‌شود، بیان کرد: این رویکرد از طرف مخالفان از سال گذشته که آقای روحانی در انتخابات پیروزی به دست آورد، شروع شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با بیان اینکه گروه‌هایی که به هر دلیلی با برنامه‌های دولت موافق نیستند و نظر مخالف دارند، این روش را پیش گرفته‌اند، عنوان کرد: البته مواقعی این مسائل در حد پیشنهاد و انتقاد است و هر شهروندی این حق را دارد و طبیعی است، اما می‌بینیم گروه‌هایی که در زمان انتخابات در رقابت برنده نشدند این ماجرا را به گونه‌ای ادامه دادند که به نارضایتی مردم دامن بزند.

کاشفی گفت: اتفاقی که در دی ماه روی داد همین بود، برخی از همین مخالفان بودند که می‌خواستند از موضوع استفاده کنند و بر آن موج سوار شوند اما داستان به سمت دیگری رفت و عده دیگری موج‌سواری کردند.

عضو حزب اتحاد ملت ایران افزود: باعث تعجب است که با شرایط ویژه‌ای که در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای داریم و دشمنان از منافق و سلطنت‌طلب و... به شکل‌های مختلفی مخالف جمهوری‌اسلامی و در کنار امریکا و عربستان و اسراییل قرار گرفته‌اند و همه متحد حرف از براندازی می‌زنند؛ چنین واکنش‌هایی در داخل کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه اگر بحث منافع ملی و تمامیت ارزی مطرح باشد، باید به گونه‌ای دیگر عمل کرد، توضیح داد: حتی اگر ایراداتی وجود دارد در شرایط خاصی که قرار گرفته‌ایم باید انسجام و وحدت خود را حفظ کنیم. نباید مسائل داخلی خود را تا جایی پیش ببریم که به شکاف اجتماعی کشیده شود، این منافع ملی را دچار مشکل می‌کند.

کاشفی با اشاره به بحث گفت‌وگوی ملی درباره راهکار مقابله با ناامید شدن مردم عنوان کرد: همین موضوعی که با عنوان گفت‌وگوی ملی مطرح است یکی از مواردی است که می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد. کسانی که به حفظ ایران و آینده ایران فکر می‌کنند در این زمینه باید با هم اتفاق‌نظر داشته باشند. نباید اجازه داد کسانی که به دنبال این هستند وضعیت را به فازی ببرند که داستان را به زیاده‌خواهی‌های افرادی مانند ترامپ بکشانند، موفق شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه باید این گفت‌وگو را در زمینه انسجام و وحدت ملی و با توجه به منافع ملی دنبال کرد، گفت: بخش مهمی از این اتفاقات به آگاهی‌رسانی به مردم بستگی دارد؛ یعنی مردم باید بدانند که شرایط چگونه است. البته به نظر من این مسوولیت دولت است که بیشتر با مردم، کارشناسان، احزاب صحبت کند تا بدانیم که اگر در شرایطی هم می‌خواهیم انتقاد کنیم، این انتقاد را کجا مطرح کنیم.

او با اشاره به اینکه برخی در حال تزریق پشیمانیم به مردم هستند، عنوان کرد: اینکه برخی از پشیمانیم سخن می‌گویند، باید دید دلیل این پشیمانی آیا توقف تحریم‌ها بود که نمایندگان ما در کنار کشورهای بزرگ دنیا توافق کردند؟ آنگاه برخی با پرچم آتش زدن در مجلس این اتفاق را تا این اندازه کوچک کنند.

کاشفی در ادامه افزود: برخی بعد از خروج امریکا از معذرت‌خواهی صحبت می‌کنند در حالی که اگر امریکا رفت او بدعهدی کرد و به مسائل بین‌المللی و حقوقی و بی‌توجهی کرده است. عضو حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به رفتار اروپایی‌ها بیان کرد: الان کشورهای اروپایی پای قضیه ایستاده‌اند با ترامپ همراهی نکرده‌اند تا این برجام حفظ شود و کسانی هم که در کشور هستند اگر واقعا دغدغه ایران و آینده آ‌ن را دارند باید در این قضیه همراهی کنند نه کارشکنی.

کاشفی تاکید کرد: به نظر می‌آید که گروهی برجام را بهانه قرار داده‌اند تا مردمی که با امیدی آمدند و رای دادند را از رای خود ناامید کنند. او درباره تاثیرات ناامیدی مردم بر پایگاه رای اصلاح‌طلبان و ناامیدی مردم از عملکرد این جناح سیاسی گفت: مردم اگرچه دارای مسائل و مشکلاتی در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی هستند اما این را هم در نظر دارند که اگر بخواهیم کشوری رو به توسعه داشته باشیم، حتما باید نسبت به مسائل داخلی توجه کنیم. کاشفی تاکید کرد: زمانی که مردم ببینند آنچه اصلاح‌طلبان گفته‌اند در راستای منافع ملی آنها بوده و منافع جناحی آنها مورد توجه قرار نگرفته است، آنها هم اگر باز لازم باشد پای قضیه می‌آیند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با توجه به انتقادات روحانی نسبت به برخی در دولت عنوان کرد: اینکه مطرح می‌شود که برخی وزرا همراه نیستند به هر حال وزیر، استاندار و فرمانداری که همراه نیست دولت باید سریع‌تر به قضیه بپردازد.

او با تاکید بر لزوم استفاده از قومیت‌ها و زنان بیان کرد: زمانی که از وحدت ملی صحبت می‌کنیم به هر حال کشور ما از قومیت‌ها تشکیل شده، قومیت‌هایی که دارای ظرفیت هستند، زنان از جایگاه اجتماعی برخوردارند و دولت باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند. دولت باید یکدست باشد و کارشکنی‌ها اطلاع‌رسانی شود، نباید این‌گونه باشد که دولت یک حرف بزند و قسمت دیگری حرف دیگری بزند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها