نائب رئیس شورای ملی زعفران:

طلای سرخ ارزان شد/ خطر قاچاق پیاز زعفران در کمین است

نائب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش 200 تا 400 هزار تومانی نرخ طلای سرخ ایرانی در روزهای اخیر در بازار خبر داد.

طلای سرخ ارزان شد/ خطر قاچاق پیاز زعفران در کمین است
کد خبر: 190881
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۱:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران، از کاهش 200 تا 400 هزار تومانی نرخ طلای سرخ در روزهای اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران 3 میلیون و 600 و حداکثر 5 میلیون و 900 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه بازار داخلی زعفران در رکود به سر می برد،افزود: بازار صادراتی زعفران به سبب نگرانی صادرکنندگان از بازگشت ارز ناشی از صادرات به کشور تعریفی ندارد و تنها صادرکنندگانی که از قبل با تجار خارجی قرارداد دارند،به امر صادرات مشغولند.

میری در بخش دیگر سخنان خود از قاچاق پیاز زعفران خبر داد و گفت: همه ساله از نیمه خرداد ماه همزمان با کشت زعفران،قاچاق پیازبه کشورهای همسایه انجام می شود که این امر نگرانی هایی برای تولیدکنندگان در بردارد.

نائب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: اگرچه کشور افغانستان از افزایش سطح زیر کشت پیاز زعفران خبر می دهد،اما تولید ناچیز زعفران در افغانستان با تولید 400 تنی ایران قابل رقابت نیست،اما به مسئولان هشدار می دهیم که حمایت لازم را از این محصول استراتژیک داشته باشند چرا که افغانستان با وجود تولید 5 تنی زعفران در بازارهای صادراتی سر و صدای زیادی به راه انداخته است.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از تعرفه بالای صادرات زعفران ایرانی به هند تصریح کرد: تجار افغانستان به سبب افزایش حمایت های دولتی برای صادرات زعفران خود به هند تعرفه ای پرداخت نمی کنند در حالیکه هند تعرفه 38 درصدی از زعفران ایرانی اخذ می کند . اگر مسئولان در خواب خرگوشی باشند و از خروج پیاز زعفران جلوگیری نکنند، در آینده ای نه چندان دور رقبا جای ما در بازار های هدف خواهند گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها