سفیر آمریکا در آلمان:

شرکت‌های آلمانی باید بین تجارت با ایران و آمریکا انتخاب کنند

سفیر آمریکا در آلمان با اشاره به تصمیم رییس‌جمهور کشورش برای بازگرداندن تحریم‌های ایران، ‌گفت: شرکت‌ها باید بین تجارت با آمریکا یا تجارت با ایران یکی را انتخاب کنند.

شرکت‌های آلمانی باید بین تجارت با ایران و آمریکا انتخاب کنند
کد خبر: 190883
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۱:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در پاسخ به سوالی درباره یک پیام توئیتری که در آن نوشته بود شرکت‌های آلمانی که با ایران تجارت می‌کنند باید دست از این تعاملات خود بردارند، گفت: رییس‌جمهور ترامپ درباره تحریم‌های ایران بسیار شفاف و صریح بوده و مشخص کرده است که شرکت‌ها باید بین تجارت با ایران یا تجارت با آمریکا یکی را انتخاب کنند.

سفیر آمریکا در آلمان ادامه داد: شرکت‌ها نمی‌توانند هر دوی این کار را با هم انجام دهند. وزیر پمپئو نیز در این باره کاملا شفاف بوده است.

گرنل همچنین گفت: شرکت‌ها به ما می‌گویند که قطعا آمریکا را انتخاب می‌کنند. اگر آنها قرار باشد بین تجارت با آمریکا و تجارت با ایران انتخابی داشته باشند هر بار آمریکا را انتخاب خواهند کرد. این وظیفه دیپلمات‌ها است که از سیاست‌ها و رویکرد ترامپ پیروی کنند اما شرکت‌ها خود می‌توانند درباره دولت یا بازاری که می‌خواهند با آن تجارت کنند تصمیم بگیرند.

وی در پایان تاکید کرد: آنها هر تصمیمی که بگیرند در نهایت این انتخاب خودشان است.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش با اعلام خروج این کشور از توافق هسته‌ای، گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می‌گرداند. این اقدام منجر به بروز نگرانی‌هایی در میان شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند شده است. آنها بیم آن دارند که در صورت ادامه داد و ستد با ایران، هدف تحریم‌های آمریکا علیه تهران قرار گیرند و مجازات شوند.

در همین راستا اتحادیه اروپا در تلاش است تا راه‌هایی برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های واشنگتن بیابد. این اتحادیه هفته گذشته فرآیند اجرای مقررات مسدودکننده را آغاز کرد که شرکت‌های اروپایی را ملزم می‌کند با تحریم‌های آمریکا همکاری نکنند.

اتحادیه اروپا با هدف محافظت از شرکت‌های خود در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران دست به این اقدام زده است.

مقامات ایران نیز به اتحادیه اروپا و طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان تا اوایل تیر ماه فرصت داده‌اند تا تضمین‌های لازم برای ادامه تجارت با ایران که از الزامات برجام است را بدهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها