کد خبر: 190887
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد؛

استقبال مجلس از حضور زنان در هیات رئیسه/ لایحه تامین امنیت زنان همچنان منتظر امضای رئیس قوه قضاییه/ آملی لاریجانی شخصا لایحه را می‌خواند

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: هنوز لایحه امنیت زنان از سوی رئیس قوه قضاییه امضا نشده است. پیگیری‌های بسیاری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. باید با دولت رایزنی کنیم و قاعدتاً نباید این لایحه به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شد. اما چون گفتند که جرم انگارانه است قوه قضاییه هم باید بر روی آن نظر دهد و این کار را هم کردند.

استقبال مجلس از حضور زنان در هیات رئیسه/ لایحه تامین امنیت زنان همچنان منتظر امضای رئیس قوه قضاییه/ آملی لاریجانی شخصا لایحه را می‌خواند
کد خبر: 190887
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه سلحشوری نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» در خصوص حضور زنان در هیات رئیسه مجلس، گفت: حمایت مجلس برای حضور زنان در هیات رئیسه مجلس بسیار بهتر از سال‌های قبل است و مردان هم اعتراف می‌کنند که باید زن‌ها هم در هیات رئیسه حضور داشته باشند.

او در ادامه تاکید کرد: معتقدم چون در انتخابات هیات رئیسه مجلس فراکسیون‌های سیاسی دخالت می‌کنند باید اسامی زنان از طریق این فراکسیون‌ها برای انتخابات هیات رئیسه مطرح شود. از سال گذشته، جناح بندی‌ها مشخص‌تر و واضح‌تر شد بنابراین باید از طریق فراکسیون‌ها این تلاش صورت بگیرد. ممکن است هر فراکسیون یک زن را برای انتخابات هیات رئیسه پیشنهاد کند و از این میان شانس یک نفر بیشتر می‌شود و به هیات رئیسه راه پیدا می‌کند.

این نماینده تهران ادامه داد: قطعاً تغییراتی را در هیات رئیسه مجلس شاهد خواهیم بود اما از میزان این تغییرات اطلاعی ندارم.

سلحشوری گفت: هنوز هیچ کدام از فراکسیون‌های مجلس به جمع بندی برای انتخابات هیات رئیسه مجلس نرسیده‌اند.

او با اشاره احتمال کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس، تاکید کرد: احتمال کاندیداتوری آقای عارف برای ریاست مجلس وجود دارد اما به صورت دقیق در جریان نیستم. من کار تشکیلاتی انجام می‌دهم و هر آنچه فراکسیون امید بگوید را انجام خواهم داد.

رئیس فراکسیون زنان در خصوص چرایی عدم ارجاع لایحه امنیت زنان به مجلس، گفت: هنوز این لایحه از سوی رئیس قوه قضاییه امضا نشده است. پیگیری‌های بسیاری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. باید با دولت رایزنی کنیم و قاعدتاً نباید این لایحه به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شد. اما چون گفتند که جرم انگارانه است قوه قضاییه هم باید بر روی آن نظر دهد و این کار را هم کردند. بیش از دو ماه است که در انتظار امضای رئیس قوه قضاییه هستیم.

سلحشوری ادامه داد: در پیگیری که از رابط‌های قوه قضاییه در خصوص لایحه امنیت زنان داشتم آن‌ها گفتند که رئیس قوه قضاییه این لایحه را شخصاً و با دقت می‌خوانند به همین دلیل شامل گذر زمان شده است.

او تاکید کرد: تأخیر در ارائه لایحه امنیت زنان به مجلس، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها