کد خبر: 190956
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۷:۰۹:۰۰
| |

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

اروپا در برجام فضای فرار ندارد/ لزوم صدور قطعنامه ضدآمریکایی توسط اروپا درباره نقض برجام

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برجام و عملکرد اروپا گفت: امروزه با توجه به شرایط جدید مسئولیت اروپایی‌ها سنگین‌تر شده و دیگر فضای فرار وجود ندارد لذا باید توانمندی خود را به دنیا نشان دهند.

اروپا در برجام فضای فرار ندارد/ لزوم صدور قطعنامه ضدآمریکایی توسط اروپا درباره نقض برجام
کد خبر: 190956
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی با اشاره به اعلام شروط ایران برای ادامه برجام با اروپا از سوی رهبر انقلاب، گفت: باید اذعان کرد آمریکا با خروج از برجام تخلف بزرگ بین المللی انجام داد و همچنین قوانین بین المللی را نقض کرد.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون کشورمان در فضای سیاسی جدیدی قرار گرفته است، اظهار کرد: بنابراین طبق رهنمودهای رهبر انقلاب سه کشور اروپایی که طی سال های گذشته بدعهدی نسبت به تعهداتشان داشتند، باید بی اعتمادی بوجود آمده در کشورمان را جبران کنند.

لزوم صدور قطعنامه ضد آمریکایی توسط اروپایی ها برای نقض برجام

او ادامه داد: طی 2 سال گذشته آمریکا روح و جسم برجام را نقض کرد اما اروپایی ها اعتراض نکردند از این رو باید به عنوان کشورهای امضاء کننده توافقنامه اعتراض کنند؛ در واقع با توجه به نقض قطعنامه 2231 از سوی آمریکا، هم اکنون اروپایی ها باید این مهم را در قطعنامه جدیدی در سازمان ملل بیان کنند.

این نماینده مجلس دهم در این زمینه، تصریح کرد: همچنین اروپایی ها نباید موضوع سیاست های موشکی و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات برجامی مطرح کنند زیرا هیچ ارتباطی بین این موضوعات با برجام وجود ندارد.

ضرورت تضمین فروش نفت و گار ایران توسط کشورهای اروپایی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین اروپایی ها برای ارائه تضمین باید در مقابل تحریم های آمریکا نسبت به ایران ایستادگی کنند؛ به عنوان مثال باید فروش نفت و گاز کشورمان را تضمین کنند.

بروجردی گفت: در این بین بانک های اروپایی نیز در حوزه دولتی و خصوصی باید انجام مراودات و تبادلات بانکی و مالی را تضمین کنند.

اروپا فضای فرار در برجام ندارد

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه با توجه به شرایط جدید مسئولیت اروپایی ها سنگین تر شده و دیگر فضای فرار وجود ندارد لذا باید توانمندی خود را به دنیا نشان دهند.

او با اشاره به اینکه امروزه باید شرایط را به طور واقعی نگاه کنیم و در واقع اقتصاد کشورمان را به برجام گره نزنیم، ادامه داد: می توان اذعان کرد که طبق سخنان رهبری نسخه های غربی برای اقتصادمان کارساز نیست و باید به ظرفیت های بیشمرا داخلی توجه کنیم؛ باید در مقابل اقدامات وزارت خزانه داری آمریکا که به وزارت جنگ این کشور تبدیل شده ایستادگی کرد.

تاکید رهبر انقلاب بر اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی و بارز کردن نقش مردم در حوزه اقتصاد از نظر رهبر انقلاب امر مهمی محسوب می شود، تصریح کرد: دولتی ها در زمان های مختلف نشان دادند که خیلی سخت اجازه ورود مردم به اقتصاد را می دهند در حالی که مردم در پیروزی انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و غیره نقش پررنگی را از خود برجای گذاشتند از این رو اگر از مردم حمایت شود حتما بسیاری از مشکلات داخلی درحوزه اقتصاد حل خواهد شد.

بروجردی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اقتصاد نفتی آسیب‌زا است، گفت: بر این اساس باید هرچه سریع تر اقتصاد کشورمان را از نفت جدا کنیم؛ البته نباید اشتباه تصور شود که در وضعیت رکود باید مالیات را تشدید کنیم و بعد بگوییم که از اقتصاد نفتی فاصله گرفته ایم زیرا اثر منفی بر اقتصاد می گذارد.

شکوفایی اقتصاد کشور با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین برای شکوفایی اقتصاد کشور می توان بر اقتصاد دانش بنیان تکیه کرد؛ امروزه جوانان نخبه بسیاری در کشور وجود دارند که می توانند در چرخه اقتصاد وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه باید از تولید کالای ایرانی حمایت جدی صورت بگیرد، افزود: متاسفانه دستورالعمل ها و قوانین در جهت حمیات از واردات است که این امر در مقابل حمایت از کالای ایرانی است؛ باید در مبارزه با قاچاق کالا، زمینه صادرات را تسهیل کنیم و مسیر این حوزه را همواره و بدون مانع کنیم. امروزه این حوزه بالعکس بوده و نیاز به بازنگری جدی دارد.

استفاده از ادبیات ناامیدی و سیاه نمایی در کشور ممنوع!

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه طبق رهنمودهای رهبر انقلاب نباید از ادبیات ناامیدی و به بن بست رسیدن کشور استفاده کرد، ادامه داد: در واقع برخی یادگرفته اند که سیاه نمایی کنند اما این اقدام باید ممنوع باشد.

عملکرد سازمان ملل در مواجه با نقض حقوق بشر آمریکا مناسب نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع نقض حقوق بشر توسط آمریکایی ها و نقش نامناسب سازمان ملل در برخورد جدی با این اقدامات ایالات متحده از دیگر نکات مهم در بیانات رهبری بود، خاطرنشان کرد: شاهد ایجاد داعش، کشتار مردم مظلوم یمن، بحرین، فلسطین و غیره توسط آمریکا هستیم لذا با توجه به وظایف سازمان ملل، باید با این اقدامات برخورد کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها