کد خبر: 191091
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

شنیده‌ها حکایت از سه قطبی بودن انتخابات ریاست مجلس دارد/ شرایط انتخابات امسال با گذشته متفاوت است/ ابزار پیشبرد آرمان‌های اصلاح‌طلبانه را فراهم می‌کنیم

نایب رئیس فراکسیون امید معتقد است برای انتخابات ریاست مجلس سه گزینه از سه فراکسیون مجلس معرفی خواهند شد.

شنیده‌ها حکایت از سه قطبی بودن انتخابات ریاست مجلس دارد/ شرایط انتخابات امسال با گذشته متفاوت است/ ابزار پیشبرد آرمان‌های اصلاح‌طلبانه را فراهم می‌کنیم
کد خبر: 191091
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات هیات‌رئیسه مجلس درحالی چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود که محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس و نایب رئیس فراکسیون امید معتقد است این انتخابات با سال گذشته و دو سال گذشته متفاوت است؛ او می‌گوید که در هر صورت اصلاح‌طلبان مجلس ابزار پیشبرد اهداف و آرمان‌های اصلاح‌طلبانه را فراهم می‌کنند. ابزاری که به گفته او یا با لیست مستقل فراکسیون امید تامین می‌شود و گاهی هم در سایه ائتلاف.

گفت‌وگوی محمدرضا تابش با «اعتمادآنلاین» را در زیر می‌خوانید؛

آقای تابش، آخرین تصمیم فراکسیون امید برای انتخابات هیات رئیسه چیست؟ گفته می شود که سه فراکسیون سیاسی مجلس قرار است با لیست‌های جداگانه‌ای در انتخابات هیات رئیسه شرکت کنند...

هنوز در حال رایزنی و تصمیم‌گیری هستیم. کمیته‌ای مسئول شده و مجموعه مسایل، موانع و وضعیت کشور را بررسی کرده و در حال رسیدن به تصمیم نهایی هستیم.

با توجه به تجربه‌ای که فراکسیون امید در انتخابات سال اول در مجلس داشت می‌خواهید گزینه ای را برای ریاست مجلس معرفی کنید؟

معرفی فردی به عنوان گزینه فراکسیون امید برای ریاست مجلس بستگی به نظر اعضای فراکسیون دارد. مبنای کار ما خرد جمعی است و هر چه دوستان به نتیجه برسند همان مدنظر قرار می گیرد.

رایزنی‌هایی در این‌باره انجام شده تا نتیجه سال اول تکرار نشود؟

در هر صورت شرایط امروز با قبل متفاوت است.

یعنی احتمال می‌دهید در حال حاضر از گزینه امیدی‌ها برای ریاست مجلس بیشتر استقبال شود؟

اگر دوستان فراکسیون به این جمع‌بندی برسند که گزینه‌ای برای ریاست مجلس معرفی کنند، رای می‌دهند. جلسه مجمع فراکسیون امید روز سه شنبه برگزار و در این‌باره تصمیم‌گیری می‌شود.

بعضی معتقدند تنها با سه قطبی شدن انتخابات ریاست مجلس، فردی بجز آقای لاریجانی می‌تواند رئیس شود، چقدر این شرایط قابل پیش‌بینی و امکان‌پذیر است؟

همانطور که گفتم شرایط امروز با سال گذشته و دو سال گذشته متفاوت است. در هر صورت ما ابزار را برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های اصلاح طلبانه فراهم کنیم. گاهی این ابزار با لیست مستقل خودمان تامین می‌شود و گاهی هم در سایه ائتلاف. در این باره باید نمایندگان به نتیجه برسند.

به نظر شما انتخابات ریاست مجلس دو قطبی خواهد شد یا سه قطبی؟

اگر اعضای فراکسیون امید به نتیجه برسند که لیست مستقل بدهند به نظر می‌رسد که انتخابات سه قطبی می‌شود. شنیده‌ها حکایت از سه قطبی بودن انتخابات ریاست مجلس دارد. در نهایت به نظر می‌رسد برای انتخابات ریاست مجلس سه گزینه از سه فراکسیون معرفی شود.

شما فکر می‌کنید تغییرات در انتخابات هیات رئیسه چشم‌گیر خواهد بود؟

بستگی به انتخاب رئیس مجلس دارد.

یعنی اگر فردی به جز آقای لاریجانی رئیس شود، شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود؟

نه، چه ایشان باشند و چه غیر ایشان شاهد تغییراتی خواهیم بود.

بالاخره محمدرضا عارف به عنوان گزینه امیدی‌ها برای ریاست مجلس معرفی می‌شوند؟

از خودشان بپرسید...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها