مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

عناصر نظامی و اصولگرایان دو آتشه در لیست دو تابعیتی‌ها هستند/ عده‌ای دوست دارند هر کار دولت را وارونه جلوه دهند/ مطمئن باشید وزارت اطلاعات مو را از ماست می‌کشد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در لیست 210 نفری که از وزارت اطلاعات استعلام گرفته شده و دو تابعیتی بودند بعضی از عناصر نظامی و بعضی اصولگرایان خیلی دو آتشه در آن قرار دارند.

عناصر نظامی و اصولگرایان دو آتشه در لیست دو تابعیتی‌ها هستند/ عده‌ای دوست دارند هر کار دولت را وارونه جلوه دهند/ مطمئن باشید وزارت اطلاعات مو را از ماست می‌کشد
کد خبر: 191111
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ، در خصوص اظهارنظر نماینده جبهه پایداری مجلس مبنی بر اینکه 300 مدیر دو تابعیتی داریم، گفت: گزارش دو تابعیتی‌ها قرار است که به مجلس بیاید. وزارت اطلاعات هم بحث کرد و گفت که 210 نفر از نیروهای ادارات مختلف از ما استعلام شده است که دو تابعیتی بودند.

او ادامه داد: شاید در کشور بسیار بیشتر از 210 نفر دو تابعیتی داشته باشیم اما 210 نفر از وزارت اطلاعات استعلام شده که آیا این افراد دو تابعیتی هستند یا خیر. وزارت اطلاعات هم پاسخ داده و این افراد به کار گرفته نشده اند. این صحبت به معنای آن نیست که در کشور 210 مدیر دو تابعیتی داریم.

این نماینده مجلس گفت: دوستان درآمارها غلط اندازی می‌کنند. ما معتقدیم که افراد می‌توانند دو تابعیتی باشند اما حق مدیریت در دستگاه‌های دولتی ندارند. مرجع تشخیص دو تابعیتی‌ها دستگاه‌های امنیتی از جمله وزارت اطلاعات هستند و وزارت اطلاعات هم مطمئن باشید مو را از ماست بیرون می‌کشد و خیلی نیاز به تحقیق و تفحص هم نیست.

کواکبیان تاکید کرد: برخی دوست دارند هر کار دولت را به نحوی وارونه جلوه دهند و همین کلمه 210 نفر استعلام شده را 210 مدیر دو تابعیتی اعلام می کنند. من به یکی از این افراد گفتم چرا اینگونه گفتید که ایشان گفتند این‌ها در معرض مدیریت بودند. این در حالی است که افراد بسیاری در معرض مدیریت قرار دارند و زمانیکه فرد دو تابعیتی مدیر نشده نمی‌توان گفت که مدیر دو تابعیتی است.

او با اشاره به بیانیه ‌وزارت اطلاعات در خصوص مدیران دو تابعیتی، ادامه داد: در فضای مجازی و افکار عمومی به این بیانیه‌ها توجه می‌شود و در این گزارش هم توجه خواهد شد و مشکلی نیست.

این نماینده مجلس در خصوص چرایی برخورد جناحی با مسئله مدیران دو تابعیتی، گفت: اتفاقا در گزارش 210 نفر که از سوی وزارت اطلاعات رد شده‌اند بعضی از عناصر نظامی و برخی اصولگرایان خیلی دو آتشه در آن قرار دارند و اگر این‌ها اسامی را بگویند اصلاح‌طلب‌ها و همه جریانات هم در این لیست هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها