توافق مالیاتی اتاق اصناف و سازمان مالیاتی:

مالیات عملکرد سال 96 اصناف تنها 5 درصد افزایش یافت

رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: با تعامل بین اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی کشور توافق شد میزان مالیات عملکرد سال 1396 نسبت به عملکرد 1395 گروه سوم از صنوف تنها 5 درصد افزایش یابد.

مالیات عملکرد سال 96 اصناف تنها 5 درصد افزایش یافت
کد خبر: 191141
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ۱۹:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی فاضلی با بیان اینکه نشست بین وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان امور مالیاتی کشور به توافق خوب برای بنگاه های کوچک و متوسط کشور منجر شده است، افزود: گروه های اول و دوم در پرداخت مالیات، صاحبان دفاتر، شرکت ها و کارخانه های بزرگ هستند که در بند 1 و 2 قرار می گیرند و تمام اسناد و مدارک آنها مورد رسیدگی قرار می گیرد و در این خصوص همکاری های لازم انجام می شود.

وی ادامه داد: با گروهی متشکل از 4 نماینده از سوی اتاق اصناف ایران و 4 نماینده از دولت کارگروهی تشکیل شد که حاصل زحمات این کارگروه منجر به توافق مالیاتی شد و بدین ترتیب گروه سوم تنها 5 درصد در مقایسه با عملکرد سال 95 مالیات خواهند پرداخت.

فاضلی ضمن تشکر از وزیر اقتصاد و مسئولان سازمان امور مالیاتی همچنین تقاضای یاری از سوی سازمان های دولتی به بنگاه های کوچک و متوسط کرد و خواستار اعطای حداکثر تسهیلات برای این مجموعه اقتصادی شد.

وی تصریح کرد: صاحبان بنگاه های کوچک و متوسط، کارآفرین هستند و سرمایه ملی کشور محسوب می شوند و در صورت حمایت می توانند با ایجاد شغل در جامعه شور و نشاط ایجاد کنند. رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نمی توان رکود همراه با تورم در بازار را انکار کرد، افزود: در بازار فعلی باید از بنگاه های کوچک و متوسط حمایت کرد. اگر بخواهیم از مزیت های داخلی استفاده کنیم باید کارآفرینان حمایت شوند.

فاضلی اظهارداشت: با تفاهم یاد شده، افزایش 5 درصدی مالیات نسبت به سال قبل در تمام سطوح و رسته ها در نظر گرفته شده و چنانچه بنگاه های صنفی در مواردی دچار مشکل شدند، اعضای کارگروه آنها را راهنمایی خواهند کرد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها