علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی:

خروج آمریکا از برجام تاثیر چندانی بر حضور گردشگران خارجی در ایران ندارد

رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت:‌ اگر اجرای برجام تداوم پیدا کند، خروج آمریکا نمی‌تواند تاثیر چندانی در حضور گردشگران خارجی در ایران داشته باشد.

خروج آمریکا از برجام تاثیر چندانی بر حضور گردشگران خارجی در ایران ندارد
کد خبر: 191161
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی درباره تاثیر خروج امریکا از توافق هسته‌ای بر حضور گردشگران خارجی گفت: آمریکا به تازگی از برجام خارج شده و باید منتظر نتایج این اقدام بود و از سوی دیگر، دید مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا برای تداوم اجرای برجام به کجا می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر اجرای برجام تداوم داشته باشد، خروج آمریکا نمی‌تواند تاثیر چندانی بر حضور گردشگران خارجی در ایران داشته باشد زیرا میزان حضور گردشگران آمریکایی در کشور بسیار اندک است. با باقی ماندن اتحادیه اروپا در برجام، ما مشکلی جدی در این باره نخواهیم داشت.

معاون رئیس‌جمهور در رابطه با تاثیر اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا بر سرمایه‌گذاری و فاینانس‌ها در زمینه هتلداری اظهار داشت: این موضوع خیلی جلو نرفته بود که اینک با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای شاهد تاثیر خاصی بر این موضوع باشیم. بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در عرصه گردشگری مربوط به بخش‌های داخلی است.

مونسان درباره وضعیت جزیره آشوراده هم تصریح کرد: استان مربوطه طرحی را در این باره آورده است تا ما هم در این موضوع همراهی‌هایی داشته باشیم. به نظر می‌رسد در این طرح موضوعات زیست‌محیطی هم دیده شده و با محیط‌زیست استان هم صحبت شده است.

وی افزود: اگر قراراست اقدامی در جزیره آشوراده صورت بگیرد، این اقدام بسیار محدود و با رعایت کامل مسائل زیست محیطی خواهد بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها