جمالی:

شروط رهبری، نقشه راه برای ادامه برجام با اروپا است

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سخنان اخیر مقام معظم رهبری در تعیین شروط برای ادامه برجام با اروپا را نقشه راه دانست و گفت: سخنان ایشان توپ را به زمین اروپایی‌ها انداخت که می‌توان از این موقعیت استفاده دیپلماتیک کرد.

شروط رهبری، نقشه راه برای ادامه برجام با اروپا است
کد خبر: 191186
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی با اشاره به شروط مقام معظم رهبری برای ادامه برجام با اروپا، گفت: سخنان مقام معظم رهبری حمایت از مذاکره‌کنندگان بود. این سخنان نقشه راهی برای آنها محسوب می‌شود که می‌توانند از آن در میز مذاکره استفاده کنند.

او توضیح داد: طبیعتا مذاکره‌کنندگان با عنایت به بیانات رهبری در هنگام مذاکرات آن را منعکس کرده و تاکید می‌کنند که نمی‌توانند از این موارد عدول کنند. قطعا در این شرایط وضعیت برای ما و طرف اروپایی مشخص خواهد شد و آنها نمی‌توانند به ما فشار آورند.

به گفته جمالی، سخنان رهبری توپ را در زمین اروپایی‌ها انداخت که می‌توان با مناسب بودن شرایط از این فرآیند استفاده دیپلماتیک کرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لزوم تضمین فروش نفت به عنوان یکی از شروط رهبری برای ادامه برجام با اروپا، گفت: اگر موضوع بیمه‌ها و ارتباطات بانکی حل شود بسیاری از مسائل نیز قابل حل خواهد بود چون اکنون ما فروش نفت داریم اما برگشت ارز به کشور با مشکل مواجه است. این همان سخنی است که اخیرا رییس‌جمهور مطرح کردند مبنی بر اینکه ارز با کیف و ساک به کشور وارد می‌شود. از همین رو باید موضوع ارتباطات بین بانکی، سرمایه‌گذاری و فروش نفت در مذاکرات به عنوان یک اولویت مدنظر قرار گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها