کد خبر: 191196
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۱:۱۷:۰۰
| |

محمد حسن‌نژاد عضو فراکسیون ولایی با اشاره به انتخابات هیات‌رئیسه مجلس:

فراکسیون امید برای جلوگیری از مرگ سیاسی لیست جدا بدهد

عضو فراکسیون ولایی با بیان اینکه ائتلاف فراکسیون امید با لاریجانی معنا ندارد، گفت: این فراکسیون برای جلوگیری از مرگ سیاسی باید لیست مستقل در انتخابات هیئت رئیسه ارائه کند.

فراکسیون امید برای جلوگیری از مرگ سیاسی لیست جدا بدهد
کد خبر: 191196
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسن‌نژاد عضو فراکسیون ولایی در خصوص مواضع فراکسیون های سیاسی مجلس در خصوص انتخابات هیئت رئیسه، گفت: روز به روز به اتمام دوره مجلس نزدیک می شویم و زمان پاسخگویی نمایندگان به موکلین‌شان و افکار عمومی نزدیک می شود.

نماینده مردم مرند و جلفا با بیان اینکه اعضای فراکسیون امید تحت فشار افکار‌‌‌‌‌ عمومی قرار دارند، گفت: لیست امید با هیاهوی زیادی در مجلس رأی آورد و وعده های زیادی داد. امروز افکار عمومی می گوید اگر قرار بود شما دست‌هایتان را در مجلس بالا ببرید و همان رئیس و ساختار قبلی در مجلس وجود داشته باشد، چرا رای آورده اید؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه فراکسیون امید برای جلوگیری از مرگ سیاسی باید لیست مستقل در انتخابات هیئت رئیسه ارائه کند، تصریح کرد: این فراکسیون برای ادامه حیات سیاسی خود در انتخابات مجلس آینده هم باید لیست مستقل بدهد.

حسن نژاد ادامه داد: حتی اگر بدانند که لیست‌ مستقل فراکسیون امید رأی نمی آورد این اقدام را انجام دهند، چون تنها در این صورت حرفی برای گفتن در انتخابات مجلس خواهند داشت. می توانند بگویند مردم ما تلاش داشته ایم که گفتمان شما را در مجلس نمایندگی کنیم اما رأی مان کم بود. در واقع راهی برای تبرئه خودشان خواهند ساخت.

وی افزود: از سوی دیگر فراکسیون مستقلان و ولایی نیز مواضع متفاوتی از سالهای گذشته خواهند داشت. فراکسیون مستقلان تا امروز با اینکه فراکسیون فرعی و نوظهور بوده اما هر چیزی که خواسته، اجرایی کرده و به عنوان شاقول بین فراکسیون امید و ولایی نقش آفرینی کرده است.

حسن نژاد گفت: با ارائه لیست از سوی فراکسیون امید، این بار فراکسیون مستقلان نمی تواند نقش شاقول و ابزار مدیریتی را بازی کند. باید تکلیف خود را مشخص کند؛ یا با فراکسیون امید همراه شود، یا با فراکسیون نمایندگان ولایی.

نماینده مردم مرند و جلفا خاطرنشان کرد: فراکسیون مستقلان نمی‌تواند به سمت فراکسیون امید برود زیرا فراکسیون امید خواستار ریاست عارف است و اگر بخواهد به این فراکسیون بپیوندد بایداز لاریجانی عبور کند.

وی یادآور شد: فراکسیون نمایندگان ولایی نیز اگر گزینه ای برای ریاست معرفی کند موجب می شود کاندیدای فراکسیون امید رأی بیاورد که باب میل فراکسیون نمایندگان ولایی نیست.

حسن نژاد افزود: تا به امروز فراکسیون مستقلان به عنوان ابزار مدیریتی عمل کرده و ریاست لاریجانی بر مجلس را تضمین کرده است و نایب رئیسان مجلس را به فراکسیون امید بخشیده و دبیران را به فراکسیون ولایی داده و کارپردازان مجلس را از میان نیروهای خود مستقر کرده است.

نماینده مردم مرند و جلفا تصریح کرد: به نظر من اگر قرار است معامله یا تعاملی بین دو فراکسیون ولایی و مستقلان اجرا شود باید آرایش هیات رئیسه اینگونه باشد؛ رئیس لاریجانی، نایب رئیسان یکی از فراکسیون مستقلان و یکی از فراکسیون ولایی، چهار دبیر از فراکسیون ولایی، دو دبیر از فراکسیون مستقلان، دو کارپرداز از مستقلان و یک کارپرداز از ولایی.

وی افزود: فراکسیون امید این بار قصد دارد به صورت شفاف به میدان بیاید به همین دلیل به هیچ وجه لیست مشترک با اصولگرایان ارائه نخواهد کرد. ائتلاف فراکسیون امید با لاریجانی معنا ندارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها