به منظور معرفی نامزد واحد در انتخابات ۱۴۰۰:

آغاز بررسی پیشنهاد پارلمان اصلاحات بین احزاب اصلاح‌طلب

تشکیل پارلمان اصلاحات از پیشنهادهایی است که قرار است احزاب اصلاح‌طلب را به سازوکاری برای معرفی نامزد و لیست واحد در انتخابات آتی برساند. 

آغاز بررسی پیشنهاد پارلمان اصلاحات بین احزاب اصلاح‌طلب
کد خبر: 191202
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ۱۱:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دیروز تشکیل شد. یکی از دستورکارهای این جلسه بحث‌های مقدماتی درباره تشکیل پارلمان اصلاحات بود و قرار شد بحث‌ها در این زمینه در جلسات آتی تداوم یابد.

تشکیل پارلمان اصلاحات از پیشنهادهایی است که قرار است احزاب اصلاح‌طلب را به سازوکاری برای معرفی نامزد و لیست واحد انتخابات مختلف ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و خبرگان برساند.

بر اساس شنیده‌ها در جلسه دیشب و با وجودی که بحث‌های مقدماتی تشکیل پارلمان اصلاحات مطرح شد، اما اختلاف نظرهای جدی بین احزاب مختلف تشکیل دهنده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این زمینه وجود داشته است.

در جلسه دیروز درباره سطح، تعداد اعضا و ساختار و ترکیب پارلمان اصلاحات بحث هایی ابتدایی مطرح شده است و این در حالی است که نمایندگان برخی احزاب عضو شورای هماهنگی حتی با عنوان پارلمان اصلاحات نیز مخالفت کرده‌اند.

برخى احزاب عضو، با گزینه ملی بودن پارلمان اصلاحات و برخی گزینه در مرکز را پیشنهاد دادند و برخى با محوریت اعضاى احزاب در مرکز یا کشور و حضور محدود اشخاص ملى (ژنرال‌ها و چهره‌های اصلاح طلب) را مطرح کرده‌اند.

بر اساس شنیده‌ها بررسی این موضوع که اختلاف نظرها و بحث‌های حاشیه‌ای زیادی دارد، ممکن است ماه‌ها به طول انجامد.

به نظر می‌رسد هدف اصلی از بررسی و تشکیل پارلمان اصلاحات رسیدن به سازوکاری واحد در بین جبهه اصلاح طلبان برای معرفی نامزد واحد در انتخابات آتی به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری 1400 باشد.

منبع: عصر ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها