کد خبر: 191276
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

مهرداد ‌‌‌‌فرید‌‌‌، تهیه‌کننده «جن زیبا» در‌‌ گفت‌و‌گو‌‌ با ‌اعتماد‌آنلاین:

اعتراض بازیگران زن ایرانی به حضور بازیگران زن خارجی در سینمای ایران غیرحرفه‌ای است/ با حضور نورگل یشیلچای امکان اکران‌ در‌ ترکیه را هم به دست آورده‌ایم

مهرداد فرید درباره اکران فیلم «جن زیبا» گفت: «حضور بازیگر ترکیه‌ای «نورگل یشیلچای» در این فیلم قطعا برای مخاطبان ایرانی جذاب خواهد بود، چرا که برای اولین‌بار است که یک بازیگر ترکیه‌ای مطرح در سینمای ما حضور پیدا می‌کند. البته از الان نمی‌توان درباره فروش فیلم قضاوت کرد و ما منتظر هستیم تا فیلم شرایط اکران را پیدا کند و بعد درباره فروش آن صحبت کنیم.»

اعتراض بازیگران زن ایرانی به حضور بازیگران زن خارجی در سینمای ایران غیرحرفه‌ای است/ با حضور نورگل یشیلچای امکان اکران‌ در‌ ترکیه را هم به دست آورده‌ایم
کد خبر: 191276
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- مهرداد فرید، تهیه‌کننده فیلم «جن زیبا» معتقد است که استفاده از هنرپیشه‌های معروف دنیا باعث می‌شود که فیلم‌های سینمایی در اکران بین‌المللی فروش بهتری داشته باشند. او اعتقاد دارد که بازیگران ایرانی فقط برای سینمای ایران و مخاطبان داخلی جذاب هستند.

مهرداد فرید، تهیه‌کننده فیلم «جن‌زیبا» درباره ‌اکران این فیلم به اعتمادآنلاین گفت: «فیلم‌ «جن‌زیبا» فرم حضور در جشنواره فجر را پر کرده بود، اما به دلیل اینکه فیلم آماده نبود آن را تحویل جشنواره ندادیم. اکنون که با شما صحبت می‌کنم مراحل فنی فیلم به صورت کامل تمام نشده ‌است، اما ‌امیدوارم این فیلم در زمان مقرر اکران شود. منتظر هستیم که فیلم کامل شود تا بعد از صدور پروانه نمایش آن را در سینماها نمایش دهیم. البته «جن زیبا» هنوز به وزارت ارشاد تحویل داده نشده است.»

او ادامه داد: «به احتمال فراوان فیلم «جن زیبا» در تابستان 97 اکران خواهد شد. حضور بازیگر ترکیه‌ای «نورگل یشیلچای» در این فیلم قطعا برای مخاطبان ایرانی جذاب خواهد بود، چرا که برای اولین‌بار است که یک بازیگر ترکیه‌ای مطرح در سینمای ما حضور پیدا می‌کند. البته از الان نمی‌توان درباره فروش فیلم قضاوت کرد و ما منتظر هستیم تا فیلم شرایط اکران را پیدا کند و بعد درباره فروش آن صحبت کنیم.»

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان درباره موضوع «جن زیبا» گفت: «‌ژانر فیلم در مایه‌های طنز است و ملودرام جذابی در آن به تصویر کشیده می‌شود. سعی کرده‌ایم مفاهیم انسانی قابل قبولی را در داخل فیلم جای دهیم. امیدوارم که مردم فیلم را دوست داشته باشند و از آن استقبال کنند. این اثر مشکل خاصی ندارد و اکران خواهد شد.»

مهرداد فرید درباره حواشی حضور بازیگران زن خارجی در سینمای ایران به اعتمادآنلاین گفت: «بازیگر فیلم ما خانم نورگل یشیلچای تمام موازین اسلامی و بحث حجاب را رعایت کرده است. به نظرم اعتراض بازیگران زن ایرانی به موضوع حضور بازیگران زن خارجی کاملا غیرحرفه‌ای است. فیلم‌های ایرانی نیاز دارند تا در بازارهای جهانی بدرخشند و فروش خوبی داشته باشند. چنین هدفی با بازیگران ایرانی میسر نمی‌شود. بازیگران ایرانی برای سینمای ایران و مخاب داخلی جذاب هستند. اما در همه جای دنیا اتفاق دیگری رخ می‌دهد و برای گسترش سینما، کارگردانان مطرح از بازیگران مشهور استفاده می‌کنند تا فیلم مورد نظر بیشتر دیده شود. اصغر فرهادی در فیلم «همه می‌دانند» هم از بازیگران معروف سینمایی استفاده کرد و این فیلم به خوبی در کشورهای اروپایی دیده شد. هرچند با حضور خانم «نورگل یشیلچای» ما این امکان را پیدا می‌کنیم که در کشور ترکیه هم اکران داشته باشیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها