کد خبر: 191293
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ۰۷:۲۹:۰۰
| |

یک فعال کارگری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

دامن کسانی که شرکت‌های بزرگ را خصوصی کردند پاک نمی‌شود/ خصوصی‌سازی‌های غیرقانونی مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرد

حسین حبیبی عضو علی‌البدل شورای عالی کار و دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اعتراضات اخیر کارگری می‌گوید: یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته مشکلات زیادی برای کارگران به وجود آورده است همین خصوصی‌سازی‌های غیرقانونی است که شرکت‌های بزرگ را نه خصوصی، بلکه تبدیل به شرکت‌های شبه‌دولتی کردند.

دامن کسانی که شرکت‌های بزرگ را خصوصی کردند پاک نمی‌شود/ خصوصی‌سازی‌های غیرقانونی مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرد
کد خبر: 191293
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ۰۷:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| کارگران هپکوی اراک ماه‌ها در اعتراض به پرداخت نشدن معوقاتشان تجمع برگزار می‌کردند تا اینکه چند روز پیش خبر رسید بخش زیادی از معوقات آنها پرداخت شده است. نکته جالب این است که بسیاری از پرداخت‌ معوقات در این موارد به نام بخش خصوصی تمام می‌شود.

حسین حبیبی عضو علی‌البدل شورای عالی کار و دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره می‌گوید: «اولاً کارگران دولت را مسئول رسیدگی به مشکلاتشان می‌دانستند و اگر دولت این وظیفه را به بخش خصوصی واگذار کرده است، موضوعی نیست که به کارگران مربوط باشد، این موضوع نباید باعث شود که دامن کسانی را که باب خصوصی‌سازی غیرقانونی را باز کردند پاک بدانیم.»

حبیبی ادامه داد: «اساساً یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته مشکلات زیادی برای کارگران به وجود آورده است همین خصوصی‌سازی‌های غیرقانونی است که شرکت‌های بزرگ را نه خصوصی، بلکه تبدیل به شرکت‌های شبه‌دولتی کردند. همین کار باعث شد که در طی سال‌های گذشته کارگران زیادی بیکار شوند و بسیاری از مطالبات صنفی کارگران محقق نشود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها