کد خبر: 191440
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ۲۳:۱۱:۰۰
| |

سارا شیربیگی:

زنان حق دارند که بازی‌های ورزشی را از نزدیک ببینند

سارا شیربیگی، خانم گل مسابقات فوتسال آسیا می‌گوید: بعد از قهرمانی زنان ایران در مسابقات فوتسال آسیا، حالا دیگر به همه ثابت شده که هر چقدر به ورزش زنان بیشتر رسیدگی شود، حتما نتیجه بهتری خواهد داد و زنان می‌توانند در مسابقات جهانی شگفتی‌ساز شوند.

زنان حق دارند که بازی‌های ورزشی را از نزدیک ببینند
کد خبر: 191440
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۸ ۲۳:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سارا شیربیگی، که امسال در تیم فوتسال زنان ایران در آسیا قهرمانی را تجربه کرد و خانم گل آسیا شد، در گفتگو با پرشیادایجست از وضعیت ورزش زنان می گوید: حالا اوضاع کمی بهتر شده. قهرمانی این بار تیم فوتسال زنان در آسیا پس از 2 سال و نیم تمرین، این بار بازتاب بهتری در جامعه داشت و شرایط بهتری را فراهم کرد ، شرایطی که قبلا واقعا نبود. تا یش از این کسی تیم فوتسال زنان ایران را نمی شناخت اما با این قهرمانی که به دست آوردیم حالا خیلی از دختران جوان را می بینم که پیگیری می کنند که وارد ورزش فوتسال شوند. به خصوص اینکه در آسیا ، با حجابی که داشتیم یک جورهایی خوب بود برای زنان ایران که با حجاب هم می توانند قهرمان مسابقات ورزشی شوند. خیلی ها فکر می کردند که ما زنان ایرانی نمی توانیم خیلی از بازی های ورزشی را انجام بدهیم و سخت است اما با این قهرمانی، نگاه ها کمی تغییر کرد.

او درباره حمایت ارگانها از ادامه فعالیت تیم فوتسال زنان ایران می گوید: واقعا همه ارگانها، لااقل به زبان حمایت کرده اند که امیدواریم به عمل هم بیاید. در همین چند ماه، حمایت وزارت ورزش خیلی بیشتر شده و فکر نمی کنم دیگر این حمایت ها دریغ شود. البته حالا که در ماه رمضان هستیم و ما بعد از 2سال و نیم تمرین، تا بعد از این ماه در استراحت هستیم و فعلا هم خبری نیست اما تمرینات آینده ما به زودی شروع می شود.

شیربیگی که این روزها در شهر زادگاهش، کرمانشاه حضور دارد، درباره وضعیت ورزش زنان در شهرستانها می گوید: در شهرستانها بازیکن های خوب کم نیستند اما امکان داشتن تیم و اسپانسر چندان میسر نیست . مثلا در کرمانشاه، ما هم بازیکن های خوب وهم مربی های خوبی در فوتسال زنان داریم اما تیم نداریم و اسپانسری هم نیست که حمایت کند و هیچ حمایتی هم از ما نمی شود که بتوانیم تیمی را راه اندازی کنیم. از وقتی هم که از مسابقات آسیایی برگشتم ، تنها یک مدیرکل از هیات فوتسال استان به سراغ من آمد و تبریکی گفت و در شهرستان اسلام آباد غرب که من زندگی می کنم هم بودند کسانی که تبریک گفتند اما از مسئولین استان کرمانشاه کسی تبریکی هم نگفت.

سارا از تاثیر این برخوردها بر ورزش زنان برای تازه کارها می گوید: اینکه هیچ حمایتی نمی کنند، خیلی روی ورزش زنان در شهرستانها تاثیر می گذارد و توی ذوق جوانانی که می خواهند سراغ ورزش حرفه ای بروند، می زند. خیلی از زنان ورزشکار هستند که به خاطر همین برخوردها و بی تفاوتی ها از ورزش فاصله گرفتند. در حالیکه همین زنان فوتسالیست در کرمانشاه، در هر تیمی از فوتسال که نگاه کنی ، اثرگذارند. در بسیاری از تیمها بدون اغراق این دختران فوتسالیست جزو بهترین بازیکن ها هستند.

از خانم گل آسیا می پرسم چقدر حضور زنان در ورزشگاه ها برای بهتر شدن وضعیت ورزش زنان مهم است، می گوید: خیلی، خیلی مهم است ما داریم در این جامعه زندگی می کنیم همانطور که آقایان و باید بتوانیم به ورزشگاه ها برای دیدن مسابقات برویم. این حق ماست که بازی ها را از نزدیک ببینیم، نه از تلویزیون. حالا حرف هایی در مورد حضور زنان در ورزشگاهها گفته شده همینطور درباره حمایت از ورزش زنان که امیدواریم در حد حرف نباشد و عملی شود تا به نتیجه بهتری برسیم.

منبع: پرشیادایجست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها