کد خبر: 191496
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تغییرات استانی باید در جهت مطالبات مردم آغاز شود/ مدیران استانی در جهت خواست مردم انتخاب می‌شدند امروز شاهد این حجم از اعتراضات نبودیم

میرلوحی تأکید کرد:‌ تغییرات استانی باید در جهت مطالبات مردم آغاز شود تا مردم به نظام و دولت امیدوار شوند.

تغییرات استانی باید در جهت مطالبات مردم آغاز شود/ مدیران استانی در جهت خواست مردم انتخاب می‌شدند امروز شاهد این حجم از اعتراضات نبودیم
کد خبر: 191496
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عملکرد مدیران استانی دولت دوازدهم حسن روحانی را نسبت به دولت یازدهم ضعیف‌تر دانست و تأکید کرد تغییرات باید به سمت خواست و مطالبات مردم آغاز شود.

او که خودش در دولت اصلاحات استاندار آذربایجان غربی و استاندار سمنان بوده است، با بیان اینکه عملکرد مدیران استانی دولت دوازدهم هرچند در جاهایی مثبت بوده اما کاستی‌هایی هم دارد که باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود، به «اعتمادآنلاین» گفت: «جنبه‌های اصلاح‌طلبی وزارت کشور که متناسب با خواست و مطالبات مردم در انتخابات است باید بیشتر شود.»

میرلوحی با اشاره به شرایط بین‌المللی، منطقه‌ای و همچنین اوضاع داخلی کشور گفت: «در چنین شرایطی استانداران، فرمانداران و بخشداران که نمایندگان عالی دولت در سطح استان‌ها هستند باید از مهارت بالایی برخوردار باشند. آن‌ها باید بتوانند در مواجهه با مطالبات مردم و کاستی‌ها و کمبودهایی که وجود دارد راهکار و راه‌حل داشته باشند تا بحرانی به وجود نیاید.»

عضو شورای شهر پنجم با یادآوری حوادث دی ماه سال گذشته و اعتراضاتی که در سطح استان‌ها به وجود آمده است گفت: «مدیران استانی باید نحوه برخورد با این اعتراضات و گفت‌وگو با مردم را بدانند تا بتوانند اینگونه حوادث را مدیریت کنند. معضلی که در کشور ما وجود دارد این است که مسائل به صورت پلکانی بحرانی‌تر می‌شود؛ به عبارتی مسائل اجتماعی، سیاسی می‌شود، مسائل سیاسی، امنیتی می‌شود و همینطور این بحران بیشتر می‌شود. در حالی که مدیران استانی باید این مهارت را داشته باشند که حتی مسائل امنیتی را یک پله پایین بیاورند و سیاسی کنند.»

میرلوحی با بیان اینکه «امروز دیگر نمی‌توان اعتراض و گلایه مردم نسبت به موضوعی را نادیده گرفت» گفت: «حتی نمی‌توان به بهانه شیطنت آمریکا و فتنه اسرائیل و همدستی عربستان به مردم بگوییم صبر کنید و اعتراض نکنید چون دشمن سوءاستفاده می‌کند؛ در شرایط فعلی این شدنی نیست. باید راه اعتراض قانونی را برای مردم فراهم کرد.»

او با بیان اینکه «با توجه به شرایط فعلی کار استانداران نسبت به دوره‌های گذشته بسیار سخت است» گفت: «استانداران دولت دوازدهم می‌توانستند قوی‌تر از این انتخاب شوند. این نقد را ما از روز اول به آقای روحانی داشتیم که باید استانداران قوی انتخاب کند. اما برخی دوستان گفتند ما استاندارانی انتخاب کردیم که نگاه توسعه‌گرا (منظور توسعه اقتصادی بود) دارند. اما متاسفانه استانداران از حیث مهارت سیاسی امتیاز لازم را نداشتند و ما از همین نقطه آسیب می‌بینیم.»

میرلوحی افزود: «آقای روحانی می‌توانست در انتخاب وزرای اقتصادی و همچنین مدیران استانی بهتر عمل کند تا آثار و نتایج بهتری بگیرد. ایشان به مطالبات مردم که در ایام انتخابات مطرح شد، پاسخ مناسب ندادند؛ به همین دلیل می‌بینیم که مشکلات بیشتر شده است. اگر استانداران و مدیران استانی در جهت خواست مردم انتخاب می‌شدند امروز این حجم از اعتراضات را شاهد نبودیم.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد:‌ «تغییرات استانی باید در جهت مطالبات مردم آغاز شود تا مردم به نظام و دولت امیدوار شوند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها