محمدرضا تابش در واکنش به انتخابات هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

نگویید لاریجانی نمک‌گیر ولایی‌ها شده است/ چرخش ولایی‌ها در انتخاب رئیس مجلس جای تعجب دارد/ امیدوارم تغییرات مثبتی در مجلس ببینیم

نایب رئیس فراکسیون امید با اشاره به جلسه انتخابات هیات رئیسه گفت: با برگزاری انتخابات هیات رئیسه وزن فراکسیون امید مشخص شد.

نگویید لاریجانی نمک‌گیر ولایی‌ها شده است/ چرخش ولایی‌ها در انتخاب رئیس مجلس جای تعجب دارد/ امیدوارم تغییرات مثبتی در مجلس ببینیم
کد خبر: 191543
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید نتایج انتخابات هیات رئیسه مجلس را متاثر از کار تشکیلاتی می‌داند و می‌گوید که انتخابات امروز مجلس، وزن فراکسیون‌ها را تعیین کرده است. او هرچند وامدار بودن لاریجانی به فراکسیون ولایی را قبول ندارد اما می‌گوید تغییر رویه ناگهانی هم چندان د رمجلس عرف نیست. او امیدوار است با انتخابات هیات رئیسه تغییرات مثبتی در کشور روی بدهد چراکه به گفته او کشور نیازمند کارآمدتر کردن سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه است.

گفت‌وگوی محمدرضا تابش با «اعتمادآنلاین» را در زیر می‌خوانید؛

*آقای تابش، نظرتان در خصوص انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی چیست؟

اینکه برخی یکدفعه از استقلال رای و نظر خود عدول کنند کمی جای تعجب دارد و تغییر رویه ناگهانی عرف نیست.

*آیا انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی، نمک‌گیر کردن رئیس مجلس از سوی ولایی‌ها نبود؟

این حرف‌ها را نزنید؛ در هرصورت مذاکرات و معذوریات و توافقاتی بوده که انجام شده اما من می‌گویم که خیلی در عرف سیاسی چرخش ناگهانی باب و مقبول نیست.

*با توجه به پاسخی که در تذکر مصطفی کواکبیان از سوی علی لاریجانی مطرح شد، به نظر شما پیام سیاسی انتخابات هیات رئیسه مجلس تغییر است و آیا حاصل می‌شود؟

امیدواریم که ایجاد شود. کشور نیازمند تعامل و همکاری سه قوه است. کشور نیازمند کارآمدتر کردن سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه است. کشور نیازمند اصلاح ساختارها، روش‌ها و رویه‌ها است. مردم قبلا این موضوع را در انتخابات نشان دادند و گاهی در اعتراضات به این موضوع اشاره داشتند. مردم با چه زبانی باید بگویند که ما دربخش‌هایی رضایت نداریم و خواستار ترقی و تعالی کشور و پایبند به ارزش ها هستیم اما در هر صورت می خواهیم در عمر محدودی که داریم اسباب رفاه، امنیت، آسایش، تعالی و توسعه خودمان وکشور فراهم شود.

مردم همه چیزشان را به دست ما داده اند. از جمله نفت، مالیات، دیپلماسی، قانون گذاری، قضاوت و... مردم دیگر چه کار کنند. متاسفانه گاهی جاها عوض می‌شود و مسئولین طلبکار مردم می‌شوند که این موضوع خیلی پسندیده نیست. مسئولین باید در قبال مسئولیت‌ها و تعهدات و قول‌هایی که به مردم دادند پاسخگو باشند. امیدوارم که مجلس در این راستا با بهره‌گیری از تخصص همه نمایندگان از همه فراکسیون‌ها و چالاک کردن کمیسیون‌ها بتواند به خواسته‌ها و مطالبات مردم جواب بدهد.

*شما افزایش رای اصلاح‌طلبان در انتخابات هیات رئیسه مجلس را در مقایسه با سال اول چطور ارزیابی می‌کنید؟

این موضوع هم متاثر از کار تشکیلاتی بود که دوستان ما انجام دادند و وزن فراکسیون‌ها را تعیین کرد. در حال حاضر 5 کرسی از هیات رئیسه به اعضای فراکسیون امید تعلق دارد. در حالیکه مستقلین 3 کرسی و ولایی‌ها 4 کرسی از هیات رئیسه دارند که این امر نشان دهنده وزن فراکسیون‌ها است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها