کد خبر: 191726
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ۱۶:۱۹:۰۰
| |

ایران تنها دارنده دکل نیمه‌شناور آب‌های عمیق در خزر است

احسان‌الله قاسمی با یادآوری اینکه شرکت حفاری شمال با دکل نیمه‌شناور آب‌های عمیق در این نمایشگاه شرکت کرده است، گفت: ایران به عنوان تنها دارنده دکل نیمه‌شناور آب های عمیق در حوزه دریای خزر، با معرفی این دکل در «نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز خزر- 2018 » در باکو توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

ایران تنها دارنده دکل نیمه‌شناور آب‌های عمیق در خزر است
کد خبر: 191726
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۱ ۱۶:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احسان الله قاسمی مدیر بازاریابی و همکاری های بین المللی شرکت حفاری شمال با اشاره به اینکه نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای عرضه توانمندی ها و بازاریابی است، گفت: برای همکاری با کشورهای حاشیه خزر، مانند جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان ظرفیت های بسیاری زیادی در حوزه فعالیت های حفاری داریم.


احسان الله قاسمی با یادآوری اینکه شرکت حفاری شمال با دکل نیمه شناور آب های عمیق در این نمایشگاه شرکت کرده است، اظهار داشت: تمام مراحل ساخت، راه اندازی و راهبری دکل نیمه شناور ایران - امیرکبیر در ایران انجام شده است.


مدیر بازاریابی شرکت حفاری شمال، گفت: شرکت گاز پروم روسیه از متقاضیان استفاده از این دکل است و قرار است مذاکراتی برای اجاره دادن و راهبری این دکل نیمه شناور با این شرکت روسی داشته باشیم.


وی افزود: خدمات دیگری نیز شامل خدمات مهندسی حفاری شامل زمین شناسی، نظارت و برنامه ریزی مهندسی حفاری به این شرکت روسی پیشنهاد شده است.


قاسمی گفت: با قزاقستان هم قبلا مذاکراتی داشتیم و در حال پیشبرد و ادامه مذاکرات درباره حفر چند حلقه چاه برای این کشور هستیم.


وی افزود: در ترکمنستان نیز علاوه بر اینکه یک دستگاه دکل 'ایران - خزر ' مشغول به کار است در منطقه چلیکن و اژدانف هم حفاری چند حلقه چاه پیشنهاد داشته ایم.


قاسمی گفت: شرکت حفاری شمال ایران دارای تکنولوژی حفاری درآبهای عمیق است و با دکل امیر کبیر حفاری در میدان ' سردار جنگل ' را با عمق بیش تر از 700 متر که جزو رکوردهای منطقه است، انجام دادیم و آمادگی حفاری در عمق بیشتر را هم داریم.


وی با اشاره به متوقف بودن فعالیت های ایران در دریای خزر افزود: با توافق هایی که در سفر اخیر رئیس جمهوری ایران با جمهوری آذربایجان حاصل شده است، امیدواریم در آینده با این کشور همکاری مشترکی در دریای خزر و میدان مشترک البرز داشته باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها