کد خبر: 191866
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

انتخاب یوان یک اقدام منطقی و به‌موقع برای قاره سیاه است

آفریقا از یوان به‌عنوان ارز اندوخته استفاده می‌کند

انتخاب یوآن یک اقدام منطقی و به‌موقع برای آفریقا است. یوآن یک ارز پایدار است که قادر به ارائه پشتیبانی و امنیت در توافق‌های تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مالی و ایجاد ذخایر است.

آفریقا از یوان به‌عنوان ارز اندوخته استفاده می‌کند
کد خبر: 191866
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لیو یینگ، تحلیلگر مالی چینی درحالی‌که به موضوع تلاش چین برای افزایش قابل‌توجه سرمایه‌گذاری‌های خود در آفریقای جنوبی و شرقی اشاره می‌کند، می‌گوید که در آخر این کشورها دیگر از دلار آمریکا استفاده نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، لیو یینگ به این واقعیت اشاره می‌کند که در حال حاضر یوان به طور گسترده‌ای در معاملات تجاری در آفریقا استفاده می‌شود. او یادآور شد که یوآن در زمینه سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی و همچنین ذخایر طلای و فارکس کشورهای آفریقایی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

لیو اشاره کرد که احداث زیرساخت‌های اساسی در آفریقا، ازجمله راه‌آهن و خوشه‌های اقتصادی نیز استفاده از یوان را تعیین می‌کند.

به گفته او با توجه به افزایش نرخ بهره و برنامه‌ای برای کاهش تعادل سیستم اندوخته فدرال، «خروج دلار یک وضعیت اجتناب‌ناپذیر است.»

بنابراین، انتخاب یوآن یک اقدام منطقی و به‌موقع برای آفریقا است. یوآن یک ارز پایدار است که قادر به ارائه پشتیبانی و امنیت در توافق‌های تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مالی و ایجاد ذخایر است.

او درباره افزایش تقاضای بین‌المللی برای یوان و تقویت پول ملی چین که درنهایت منجر به تغییر منفی در تعادل تجارت چین خواهد شد تردید دارد.

لیو دونگمینگ، رئیس مرکز مطالعات مالی بین‌المللی آکادمی علوم اجتماعی چین، ماه گذشته، به اسپوتنیک گفت که چند سال آینده شاهد تقویت موقعیت یوان خواهیم بود.

در چند سال گذشته، چین در پروژه‌های اقتصادی آفریقا به ارزش 6.8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. بخشی از پیش‌بینی شی جین‌پینگ این است که تا پایان سال 2018، درمجموع 60 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها