کد خبر: 192012
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۴ ۱۰:۰۵:۰۰
| |

مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان بهزیستی:

زنان سرپرست خانوار مهاجر تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند

مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی با اعلام اینکه زنان مهاجر در ایران هم تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند، گفت: 180 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی هستند که با در نظر گرفتن بعد خانوارها، بیش از 450 هزار نفر را در بر می‌گیرد.

زنان سرپرست خانوار مهاجر تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند
کد خبر: 192012
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۴ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فریبا درخشان‌نیا مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی با بیان این مطلب گفت: 180 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی هستند که با در نظر گرفتن بعد خانوارها، بیش از 450 هزار نفر را در بر می‌گیرد و از آنجا که نیازمندی، ملاک حمایت است؛ آمار زنان سرپرست خانوار فارغ از ملیت مورد توجه است و آمار جداگانه‌ای در مورد زنان غیرایرانی تحت حمایت در متغیرهای آماری وجود ندارد.

درخشان‌نیا تاکید کرد: زنان غیرایرانی در صورتی از حمایت‌های سازمان برخوردار خواهند شد که حتما داری کارت اقامت مجاز صادره از وزارت کشور باشند.

او در رابطه با خدماتی که بعد از طلاق به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود، اظهار داشت: طلاق یکی از مواردی است که زنان سرپرست خانوار نیازمند می‌توانند، بواسطه آن از حمایت‌های سازمان برخوردار باشند.خدمات دفتر در قالب مساعدت، حمایت‌های اجتماعی و توانمندسازی ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی وضعیت خانوار، خدماتی نظیر بهره‌مندی از مساعدت اجتماعی، تامین بخشی از نیازهای مالی در قالب پرداخت مستمری ماهیانه، سرمایه کار و کمک هزینه دانشجویی ارائه می‌شود، البته ممکن است، همکاری‌های لازم از سوی سیستم بانکی در این زمینه وجود نداشته باشد.

درخشان‌نیا تاکید کرد: حتی بهره‌مندی از بیمه‌های اجتماعی (شهری و روستایی) نیز شامل واجدین شرایط خواهد شد که پس از طی حداقل 10 سال از مزایای بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی گفت: در زمینه اشتغال هم در قالب خوداشتغالی و کارآفرینی مورد حمایت قرار می گیرند. گروه‌های همیار و تامین مالی خرد از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند زمینه توانمندسازی را برای زنان تحت حمایت فراهم کند.

او تاکید کرد: یکی از فیلدهای تخصصی که فعالیت‌های حمایت و توانمندسازی را تسهیل می‌کند؛ کلینیک‌های مددکاری اجتماعی است که بخش قابل توجهی از خدمات سازمان به این کلینیک‌ها واگذار شده است و یارانه رسیدگی به این پرونده‌ها هم از طریق سازمان بهزیستی تامین می‌شود.

درخشان‌نیا با اشاره به اینکه نیمی از کلینیک‌های مددکاری اجتماعی در زمینه برنامه مراقبت از خانواده، کاهش طلاق و پیامدهای ناشی از آن فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: این کلینیک‌ها با رویکرد "مدیریت مورد" دوره‌های تخصصی دفتر را طی کرده‌اند که می توانند در این راستا مداخلات تخصصی داشته باشند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی در پایان گفت: در حال حاضر 1200 گروه همیار با تعداد 7000 نفر عضو از زنان سرپرست در کشور وجود دارد که با حمایت سازمان به توانمندی رسیده‌اند و در قالب گروه خرد (حدود 3000 گروه با 50 هزار) با تامین مالی خرد فعال هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها