وزیر بهداشت در یادداشتی انتقادی مطرح کرد:

سلامت مردم را به اغراض گروهی و سیاسی آلوده نکنید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یاداشتی با انتقاد از بعضی اظهار نظرها در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت در زمینه تولید واکسن های جدید، بر تلاش وزارت بهداشت برای ارائه خدمات استاندارد سلامت به هموطنان با بهره‌گیری از دانش و تجربه ارزشمند محققان و دانشمندان کشور، تاکید کرد.

سلامت مردم را به اغراض گروهی و سیاسی آلوده نکنید
کد خبر: 192030
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۴ ۱۲:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر بهداشت در انتقاد از سیاسی شدن موضوعات مربوط به سلامت در یادداشتی نوشت:


خدمت هموطنان عزیزم سلام عرض می‌کنم و در این روزها و شب‌های گران‌قدر، برای‌شان سلامت و سربلندی و سعادت آرزومندم.

از فرصت استفاده کرده و بسیار خلاصه می‌گویم که اینجانب و همکارانم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تلاش می‌کنیم، خدمات استاندارد سلامت را با بهره‌گیری از دانش و تجربه ارزشمند محققان و دانشمندان کشور، به هموطنان‌مان ارائه دهیم.

برای دستیابی به این هدف، نگاه ما در مرحله نخست به تولیدات داخلی است و تجهیزات، واکسن یا داروی مورد نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

در تمام این فعالیت‌ها هم، قوانین جمهوری اسلامی ایران و‌اسناد بالادستی، چراغ راه ما است؛ علاوه بر آن، تمام دستگاه‌های نظارتی بر این فعالیت‌ها نظارت دارند.

بنابراین از همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که تریبونی در اختیار دارند و همچنین اصحاب رسانه، تقاضا می‌کنم به هیچ دلیلی، سلامت مردم را به اغراض گروهی و سیاسی آلوده نکنند.

از ملت شریف ایران هم خواهش می‌کنم به شایعات توجه نکنند و به‌هیچ‌وجه تحت تاثیر القائات مختلف در فضای مجازی قرار نگیرند.

این که گروهی با درآمیختن راست و دروغ، بخواهند بخشی از دولت را به اقدام نادرستی متهم کنند، نه یک کار سیاسی است، نه برنامه‌ای اجتماعی و نه خدمتی به مردم.

این قبیل اقدامات، تنها کند کردن حرکت نظام و تلاشی ابتر برای مقاصد زودگذر است.

نمونه آن هم هیاهویی است که در مورد واکسن HPV برپا شد و مدیران ذیربط، پاسخ آن را داده و در صورت لزوم باز هم به آن خواهند پرداخت.

اینجانب ضمن تشکر از سازمان صداوسیما و برنامه ماه عسل که به سلامت مردم توجه کرده‌اند، تنها به این نکته بسنده می‌کنم که امروزه HPV از جمله بیماری‌هایی است که عده بسیاری در سراسر جهان به آن مبتلا هستند و واکسن پیشگیری از این بیماری نیز با کمترین عارضه در دنیا استفاده می شود.

براساس نیازسنجی‌های انجام شده در کشور نیز تولید و ساخت واکسن این بیماری در ایران هم پیگیری می‌شود و دانشمندان ایرانی در مورد ساخت این واکسن، به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند.

اگرچه حوزه بهداشت در زمینه تولید واکسن با چالش‌هایی مانند هزینه‌بر بودن آنها مواجه است، اما این موانع موجب توقف فعالیت دانشمندان عرصه سلامت نشده و تلاش برای تولید داروها و واکسن‌های مورد نیاز مردم و از جمله واکسن HPV به طور جدی در حال انجام است.

در پایان امیدوارم پروردگار مهربان، در این شب‌های عزیز، همه ما را از وسوسه‌های شیطانی در امان بدارد و به صراط مستقیم هدایت کند.

منبع: وبدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها