کد خبر: 192115
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۱۰:۲۷:۰۰
| |

تظاهرات مردم فرانسه علیه نتانیاهو

مردم پاریس، پایتخت فرانسه، همزمان با دیدار بنیامین نتانیاهو از این شهر در ادامه تور اروپایی‌اش، دست به تظاهرات زدند و خواستار محاکمه او به عنوان یک مجرم جنگی شدند.

تظاهرات مردم فرانسه علیه نتانیاهو
کد خبر: 192115
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۱۰:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دیدار از پاریس با تظاهرات مردم فرانسه مواجه شد. تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌هایی به نشانه همبستگی با مردم فلسطین اظهار کردند: ما اینجاییم تا به نتانیاهو سلام کرده و به او و جهان یادآوری کنیم که ده‌ها فلسطینی غیرمسلح ماه گذشته به دست ارتش اسرائیل کشته شدند.

هدف رسمی دیدار نتانیاهو جلب حمایت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه علیه ایران و آغاز پروژه علمی و فرهنگی مشترک فرانسه و اسرائیل است.

با این حال اعتراضات تظاهرکنندگان بر اقدامات اسرائیل در مرز غزه و رفتارهای این رژیم علیه فلسطینیان متمرکز بود.

این معترضان همچنین اعتراض خود را نسبت به قتل رزان نجار، پرستار فلسطینی ابراز کردند و این اقدام را "غیر انسانی" و "خلاف قوانین بین‌المللی" دانستند.

آنان در حالی که تصویر این پرستار فلسطینی را در دست داشتن، شعار"اسرائیل قاتل است، ماکرون همدست آن است" را سر دادند.

این معترضان ضمن انتقاد از همکاری‌های اسرائیل و فرانسه مدعی شدند که چنین برنامه‌هایی میان دو طرف یک رسوایی است، چرا که اسرائیل ارزش‌های فرانسه را زیر پا می‌گذارد.

این تظاهرات ابتدا قرار بود در مقابل محل گشایش برنامه مشترک نتانیاهو و ماکرون برگزار شود اما نیروهای پلیس مجوز این تظاهرات را رد کردند و دو ایستگاه مترو و پل‌های موجود در محل برگزاری این تجمع را بستند تا مانع ورود معترضان به سوی دیگر رود سن شوند.

به گفته تظاهرکنندگان، نیروهای پلیس دلیل این اقدام را جلوگیری از اقدامات تروریستی اعلام کردند.

نتانیاهو در ایستگاه دوم سفر خود به اروپا روز سه‌شنبه وارد پاریس شد. سفر او از روز دوشنبه در برلین آغاز شد و این تور اروپایی امروز (چهارشنبه) در لندن خاتمه می‌یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها