احتمال گفت‌وگو بین اسراییل و لبنان بر سر مشکلات مرزی

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفت که اسرائیل به واسطه آمریکایی ها پیشنهاد گفت و گو با لبنان درباره اختلاف های مرزی دریایی و زمینی از جمله کشتزارهای اشغالی شبعا را داده است.

احتمال گفت‌وگو بین اسراییل و لبنان بر سر مشکلات مرزی
کد خبر: 192117
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۶ ۱۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نبیه بری با اعلام این خبر افزود: هیاتی از کنگره آمریکا که هفته پیش از لبنان دیدار کرد، تمایل اسرائیل برای گفت و گوهای فراگیر مرزی را به اطلاع من و «میشل عون» رئیس پارلمان لبنان رسانده است.


رئیس پارلمان لبنان در همین حال گفت که کشورش از هیات آمریکایی خواست که دولت آمریکا نیز به طور رسمی این موضوع را تایید کند.

بری با اشاره به سخنان اخیر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که گفته بود «پیشنهادهای جدیدی برای پایان دادن به اختلاف دریایی با لبنان ارائه شده است»، آن را فرصتی برای لبنان برای بازپس گیری حقوق خود دانست.

لبنان و فلسطین اشغالی 79 کیلومتر مرز زمینی دارند. لبنان می گوید کشتزارهای شبعا و تپه های کفرشوبا در اشغال رژیم صهیونیستی است و باید به این کشور بازگردانده شود.

در همین حال دو طرف در دریای مدیترانه نیز اختلاف مرزی دارند. با توجه به وجود منابع نفت و گاز در این منطقه، کشمکش ها و اختلاف های دو طرف طی ماه های اخیر شدت یافت.

منبع: لبنان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها