کد خبر: 192193
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

دبیر کل ناتو:

روسیه طی چند روز می‌تواند اوکراین را شکست دهد

دبیرکل سابق ناتو در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: برای روسیه تنها چند روز طول می‌کشد تا اوکراین را شکست دهد.

روسیه طی چند روز می‌تواند اوکراین را شکست دهد
کد خبر: 192193
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی ولت گفت: تنها چند روز طول خواهد کشید تا نیروهای روس، اوکراین را اشغال کنند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در سال 2014 میلادی جایگاه مستقل و غیرمتحد خود را کنار گذاشت و در را برای عضویت احتمالی‌اش در ناتو باز کرد. به دنبال آن پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین یک دکترین نظامی امضا کرد که در آن بر نیاز تطابق استانداردهای کی‌یف با ناتو تا سال 2020 و برگزاری یک رفراندوم در این خصوص تأکید داشت.

علیرغم تلاش‌های کی‌یف، گزارش شده که مقامات ناتو تأکید دارند که این کشور شرق اروپا باید طیف وسیعی از اصلاحات را تا پیش از عضویت کامل در ائتلاف ناتو انجام دهد.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفته بود که جایگاه نظامی بی‌طرفانه اوکراین برای امنیت روسیه بسیار مهم است اما این اوکراینی‌ها هستند که در نهایت باید تصمیم بگیرند که آیا کشورشان باید به عضویت ناتو درآید یا خیر.

از زمان وقوع بحران اوکراین در سال 2014 میلادی، ناتو حضور خود در شرق اروپا را تقویت کرده و مداخله روسیه در درگیری‌های داخلی کی‌یف را به عنوان توجیه اقدامات خود بیان کرده است.

در واکنش، مسکو بارها ادعاهای مداخله در اوکراین را رد کرده و نسبت به بسیج نیروها و تجهیز نظامی در مرزش هشدار داده و آن را یک اقدام تحریک‌آمیز که تعهدات گذشته ناتو را نقض می‌کند و می‌تواند منجر به بی‌ثباتی منطقه‌ای و جهانی شود، خوانده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها