کد خبر: 192253
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ ۱۵:۴۶:۰۰
| |

سازمان ملل عربستان را به سرکوب سیستماتیک فعالان «آزادی بیان» متهم کرد

سازمان ملل در گزارشی عربستان را به استفاده سیستماتیک از قوانین مبارزه با تروریسم برای توجیه شکنجه و سرکوب مخالفان و زندانیان مدافع حقوق بشر متهم کرد.

سازمان ملل عربستان را به سرکوب سیستماتیک فعالان «آزادی بیان» متهم کرد
کد خبر: 192253
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۷ ۱۵:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بن امرسون، مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر و مبارزه با تروریسم گفت، اطلاعات موجود در این گزارش حاصل تحقیقات پنج روزه و به درخواست دولت عربستان است که اجازه ورود به برخی زندان‌ها یا گفت‌وگو با برخی فعالان حقوق بشر بازداشت شده که نسبت به گفت‌وگو راغب بودند را نداد.

به گزارش القدس العربی، این در حالی است که سازمان حقوق بشر عربستانی موسوم به "فریدم هاوس" (خانه آزادی) خواستار رفع اتهام از هفت زن فعال شد که به دلیل مطالبه حقوق زن بازداشت شده‌اند.

همچنین مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در این سازمان اعلام کرد، پیگیرد قانونی فعالان زن با تمدن‌گرایی و اصلاح‌طلبی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به دنبال ترسیم آن است، تناقض دارد.

وی گفت، عربستان کمپین سرکوب‌گری بی‌سابقه‌ای علیه زنان مدافع حقوق زنان را آغاز کرده و تلاش می‌کند آنها را از جامعه بین‌الملل دور نگاه‌ دارد تا تصویر "اصلاحی" که عربستان ادعا دارد را تحت‌الشعاع قرار ندهند.

این مقام مسؤول از سازمان ملل خواست ریاض را به آزادی همه زنان فعال حقوق بشر ترغیب کند.

مقامات عربستان در هفته‌های گذشته 17 زن فعال حقوق بشر را بازداشت کردند که همچنان 9 تن از آنها پشت میله‌های زندان قرار دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها