کد خبر: 192300
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

معاون آموزشی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

در جریان اعتراضات اخیر به سهمیه‌ها نیستم/ امسال سهمیه‌ای به آزمون‌های تخصصی پزشکی اضافه نشده است

نزدیک یک هفته است که اعمال سهمیه 5 درصدی فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران در آزمون دستیاری سال 97 واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. با این وجود معاون آموزشی وزارت بهداشت از این اعتراض‌ها اعلام بی‌خبری می‌کند و رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی هم می‌گوید که نماینده‌های مجلس باید پاسخگو باشند.

در جریان اعتراضات اخیر به سهمیه‌ها نیستم/ امسال سهمیه‌ای به آزمون‌های تخصصی پزشکی اضافه نشده است
کد خبر: 192300
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| چند روز است که فضای مجازی به محلی برای اعتراض به اعمال سهمیه 5 درصدی فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران در آزمون دستیاری سال 97 تبدیل شده است. اصل اعتراض‌ها به حساسیت رشته پزشکی و حجم بالای پذیرش‌های سهمیه‌ای در این حوزه برمی‌گردد. در حال حاضر 25 درصد سهمیه آزمون دستیاری به فرزندان جانبازان بالای 25 درصد تعلق می‌گیرد و 30 درصد هم سهمیه بومی است، بنابراین با تخصیص 5 درصد سهمیه به فرزندان و خانواده‌های جانبازان و ایثارگران در واقع 60 درصد از ظرفیت آزمون‌ها به سهمیه‌ای‌ها تعلق گرفته و تنها 40 درصد از پذیرفته‌شدگان آزاد هستند.

همین موضوع باعث شده که داوطلبان آزمون دستیاری امسال به این روند اعتراض کنند و بخش عمده‌ای از افکار عمومی هم نسبت به صلاحیت کسانی که با این شرایط پذیرفته می‌شوند و بعدتر جان بیماران در دستانشان قرار می‌گیرد، معترض باشند.

اما این اعتراضی است که معاون آموزشی وزارت بهداشت از آن بی‌خبر است. محمدباقر لاریجانی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در جواب اینکه چقدر اعتراض‌ها را منطقی می‌داند، می‌گوید: «در جریان این اعتراض‌ها نیستم.»

او همچنین در مورد اینکه اعمال سهمیه در مقاطع بالای رشته‌های پزشکی می‌تواند آسیب‌زا باشد یا نه، می‌گوید: «به هر حال باید در مورد موضوع خاصی که گفتید پیش‌آمده بحث کنیم، من در جریان آن نیستم.»

او در آخر اعلام می‌کند که امسال سهمیه‌ای به آزمون‌های تخصصی پزشکی اضافه نشده است.

این در حالی است که حسین کاظم‌پور، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اضافه شدن سهمیه 5 درصدی فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران در آزمون دستیاری سال 97 را تأیید می‌کند و می‌گوید: «این موضوعی است که مجلس تصویب کرده است. ما فقط قانون را اجرا می‌کنیم. نماینده‌های مجلس باید درباره این موضوع پاسخگو باشند و اگر اعتراضی وجود دارد معترضان را توجیه کنند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها