عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

 شاید شرایط به‌گونه‌ای شود که لاریجانی یا ناطق‌نوری رئیس‌جمهور شوند/ ظرفیت سیاسی روحانی بیشتر از آن است که استعفا دهد

یک عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات درباره عملکرد تندروها گفت: جریان اقتدارگرا که وضعیتش با 8 سال ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد خیلی جدی گره خورده است، سال 1400 اصلا شرایط حضور در عرصه سیاسی کشور را ندارد به جهت آنکه کاملا جامعه مدنی نسبت به آن بی‌اقبال است.

 شاید شرایط به‌گونه‌ای شود که لاریجانی یا ناطق‌نوری رئیس‌جمهور شوند/ ظرفیت سیاسی روحانی بیشتر از آن است که استعفا دهد
کد خبر: 192437
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری درباره میزان واقعی بودن اظهارات حجاریان که گفته است جناح راست چهار سناریوی به استعفا رساندن دولت، اعمال فشار، پرونده سازی و عملیاتی کردن طرح عدم کفایت رئیس جمهور را در مقابل روحانی دنبال می کند گفت: در اجرای سه سناریوی نخست تردید ندارم اما درباره سناریوی چهارم معتقدم ظرفیت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی آن طور نیست که فضای مجلس استیضاح یا طرح عدم کفایت رئیس جمهور را ایجاب کند.


وی افزود: مجموعه های منطقی اصولگراها و حتی بعضی کانون های قدرت مثل قوه قضائیه در سال های آخر دولت دهم خیلی جدی تر به نتیجه استیضاح رئیس جمهور رسیده بودند و واقعا آقای احمدی نژاد مصداق بارز عدم کفایت سیاسی و عدم کفایت اجرایی بود اما به هر صورت نظام سیاسی او را تحمل کرد.


عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات اظهار کرد: طرح عدم کفایت رئیس جمهور همان موردی بود که ابتدای انقلاب انجام شد، آن زمان جامعه وحدت و انسجام بیشتری داشت اما با توجه به پراکندگی امروز جامعه تکرار طرح عدم کفایت رئیس جمهور مسئله ای نیست که فضای سیاسی کشور بتواند تحمل کند.


وی افزود: افراطیون زمان دولت اصلاحات نیز سناریوهایی را برای بعضی از وزرا و مدیران ارشد دولت تنظیم می کردند تا از این طریق قوه مجریه را مستأصل کنند.


این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: ظرفیت سیاسی آقای روحانی را بیشتر از آن است که استعفا دهد. حتی اگر مشکلات بیشتر از اینها برایش به وجود آید وادار به استعفا دادن نمی شود ولی قطعا تندروها ایجاد فضاهایی را برای تحت فشار قرار دادن و لطمه زدن به اعتبار دولت نزد افکارعمومی دنبال می کنند.


وی درباره اعلام پیروزی زودهنگام برخی رقبا برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 به استناد عدم موفقیت دولت در اجرای برجام، ایجاد گشایش های اقتصادی در زندگی مردم و حفظ فضای باز در شبکه های اجتماعی اظهار کرد: اگر ریزشی در سرمایه های اجتماعی آقای روحانی رخ دهد بستگی دارد که اصلاح طلبان چگونه اوضاع را مدیریت کنند.


ناصری تأکید کرد: قطعا اصلاح طلبان فضا را طوری جهت می دهند که همانند سال های 92 و 96 از انتخابات 1400 جریانی غیر از اصولگرایی معتدل و کاردان بیرون نیاید. به عبارت دیگر در سال 1400 شاید شرایط اجتماعی به گونه ای باشد که چهره جدیدی از بین اصولگرایان عاقل و معتدل مثل آقایان ناطق و لاریجانی رأی بیاورد.


وی افزود: جریان اقتدارگرا که وضعیتش با 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد خیلی جدی گره خورده است، سال 1400 اصلا شرایط حضور در عرصه سیاسی کشور را ندارد به جهت آنکه کاملا جامعه مدنی نسبت به آن بی اقبال است.


عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات درباره ادعای آنکه نامزد واحد رقیب در سال 1400 با بیش از 20 میلیون رأی پیروز رقابت ها خواهد شد، گفت: اینها تبلیغات روانی است که یاد گرفتند. جامعه رأیی که در انتخابات ریاست جمهوری 1400 پای صندوق های رأی حاضر می شوند، حتما به نامزد جریان اقتدارگرا اقبال نخواهد کرد.


وی ادامه داد: در 1400 با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ داد و ناامیدی در جامعه ریشه دواند، نگرانی اصلاح طلبان در موضوع مشارکت مردم است.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها