نمایش دلواپسان مجلس در اعتراض به CFT به روایت تصویر/ طوماری که لاریجانی آن را در هم پیچید

دلواپسان مجلس شورای اسلامی به نشانه اعتراض به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT در صحن‌علنی طومار پهن کردند و سعی کردند تا فضای مجلس را متشنج کنند.

نمایش دلواپسان مجلس در اعتراض به CFT به روایت تصویر/ طوماری که لاریجانی آن را در هم پیچید
کد خبر: 192631
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین امروز در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای چندمین بار لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT به صحن علنی مجلس آمد و بار دیگر حاشیه‌ها بر متن غلبه کرد و به همین دلیل هم باز تصویب آن به تعویق افتاد.

به گزارش «اعتمادآنلاین» در زمان بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT در صحن علنی نمایندگان تندرو و دلواپس مجلس بار دیگر حاشیه‌ساز شدند. نمایندگان دلواپس مجلس که مخالف تصویب این لایحه هستند با پهمن کردن طومارهایی که مدعی بودند حدود 50 هزار امضا دارد اعتراض خود را نسبت به این لایحه اعلام کردند.

علی لاریجانی رییس مجلس هم که این بار برخلاف گذشته صرفا نظاره‌گر نبود یکی از طومارها را که در کنارش به سمت پایین در جایگاه هیات رئیسه پهن شده بود، بالا کشید، جمع کرد و به زمین پرت کرد. مازنی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید نیز یکی از طومارها را که در هیات رئیسه گذاشته شده بود پایین انداخت. اما برخی نمایندگان در وسط صحن در اعتراض ایستاده بودند و پلاکاردهایی را در دست گرفته بودند.

صحن علنی مجلس درحالی امروز باز هم به تشنج کشیده شد که نمایندگان تندرو و مخالف دولت چند هفته قبل هم با اعلام خروج آمریکا از برجام در حرکتی نمادین اقدام به آتش زدن برجام و پرچم آمریکا کردند و در آن زمان لاریجانی در قبال اقدام آنها سکوت اختیار کرد.

همچنین براساس اخبار شنیده شده روز گذشته تعدادی از طلاب و روحانیون قم هم در اعتراض به بررسی لوایح چهارگانه که امروز در مجلس بررسی شد جلوی دفتر علی لاریجانی در قم تجمع کرده بودند. علاوه بر این علی لاریجانی و دو نماینده دیگر قم یعنی مجتبی ذالنور و احمد امیرآبادی فراهانی شب گذشته با اعضای مجمع مدرسین حوزه علمیه قم جلسه داشته‌اند تا به سوالات اعضای این تشکل روحانی پاسخ دهند.

عکس‌های این لحظات مجلس را در زیر می‌بینید.

تندروها در مجلس

تندروها در مجلس

تندروها در مجلس

تندروها در مجلس

تندروها در مجلس

تندروها در مجلس

تندروها در مجلس

تندروها در مجلس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها